شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 18.11.2019, 12:22

ربیعی: دلیل افزایش قیمت بنزین کاهش درآمد‌های دولت است

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود درباره افزایش قیمت بنزین در این کشور گفت: درآمد کشور به دلیل پایین آمدن میزان صادرات نفت به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: بهترین منبع، توقف یارانه به اقشار برخوردار و ارائه آن به دهک های پایین جامعه است. رئیس جمهور خود را فدای مصالح کشور کرد و قیمت بنزین را اصلاح کرد.

ربیعی با بیان اینکه رئیس جمهور ایران تصمیم به اصلاح ساختاری در مصرف بنزین گرفته است توضیح داد: سایر ارکان نظام بر ضرورت اتخاذ این تصمیم در سه جلسه مختلف تاکید کردند و براین تصمیم کلیدی صحه گذاشتند.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: هر تصمیم در اصلاح ساختاری دارای مخالفان و موافقان است. هر طرحی با مخالفتی روبرو می شود. دولت اعتراض ها و انتقادهای مخالفان خود را شنیده است.

وی با بیان اینکه مردم در اجرای این طرح نگران هستند تورم افزایش یابد، تصریح کرد: این اتفاقات در ۳ روز گذشته در اعتراض به تصمیم دولت نبوده است. برخی افراد به ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی حمله کردند. در برخی موارد گزارشاتی داریم که به طور مکرر از سلاح گرم و سرد استفاده کردند و تعدادی از ماموران امنیتی و انتظامی را مورد حمله قرار دادند از گروگان گیری تا کشتن آنها. اغتشاشگران فضایی درست کردند که صدای معترضین شنیده نشود.

سخنگوی دولت ایران با اشاره به پیام مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در حمایت از اعتراضات اخیر مردم ایران نیز گفت: پمپئو که بیشرمانه تحریم علیه مردم ایران را وضع کرده است بعید نیست از اغتشاشگران حمایت کند.

ربیعی اعلام کرد درآمد حاصل از این طرح به حساب سرپرستان خانواده ها پرداخت خواهد شد، وی توضیح داد: این یارانه برای ۶۰ میلیون ایرانی در نظر گرفته شده است. از امشب مرحله اول برای ۲۰ میلیون نفر واریز می شود.

ربیعی از پاسخ به سوالی درباره تعداد کشته‌شدگان در اعتراضات ایران طفره رفت

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار “آناتولی” درباره تعداد کشته شدگان اظهار داشت: “آمار غیر رسمی را در این جلسه اعلام نکنید”.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا پیش از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین اطلاع رسانی نشده بود، گفت: “ما اگر از روزهای قبل اعلام می‌کردیم درگیری در کشور ایجاد می‌شد. انتشار زودهنگام خبر باعث هدر رفتن منابع و فعال شدن قاچاقچیان می‌شد”.

در تجمعات اخیر مردم ایران در اعتراض به افزایش سه برابری قیمت بنزین در این کشور تعدادی کشته شدند. منابع غیررسمی می‌گویند در اعتراض‌های سه روز گذسته دست‌کم ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024