جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 20.10.2019, 10:43

مهم‌ترین آمار اقتصادی جهان در فصل گذشته

اداره آمار وزارت کار آمریکا گزارش داده است که  شاخص قیمت مصرف‌ کننده در آمریکا طی دوره ۱۲ماهه منتهی به پایان ماه سپتامبر، ۱٫۷ درصد نسبت به دوره ۱۲ماهه قبلی افزایش نشان می‌دهد.

 
يكشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸
جهان صنعت نیوز
وضعیت جهان اقتصاد و کسب‌وکارها را آمارهای رسمی مشخص می کنند. بر اساس گزارشی نشریات معتبر از جمله یورو استات منتشر کرده است اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم مهرماه ۱۳۹۸ به این شرح است:

مرگ و میر جاده ای در جهان
سالانه ۱٫۳۵ میلیون نفر از مردم در اقصی نقاط جهان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که ۹۳ درصد از این مرگ‌ومیرها در کشورهای درحال‌توسعه اتفاق می‌افتد.

فقر در جهان
حدود ۶۶ درصد از افراد شاغل در کشورهای درحال‌توسعه از فقر نسبی یا شدید رنج می‌برند.

بدهی خارجی کشورها
پایان سال ۲۰۱۸ مجموع بدهی خارجی کشورهای دارای درآمد کم یا متوسط جهان به بالغ بر ۷٫۸ تریلیون دلار رسید که رقمی بی‌سابقه در تاریخ این کشورها محسوب می‌شود.

وضعیت تولید غذا در جهان
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو): حدود ۱۴ درصد از مواد غذایی تولیدشده در جهان حتی قبل از اینکه به بازارهای خرده‌فروشی برسد، به دلایل مختلف از بین می‌رود.

تولید نا خالص جهان
پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص جهان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب با نرخ ۳٫۰ و ۳٫۴ درصد رشد کند. پیش‌بینی جدید صندوق بین‌المللی پول از نرخ رشد اقتصادی جهان در سال جاری و سال آینده میلادی، ۰٫۲ درصد نسبت به پیش‌بینی قبلی تعدیل شده است.

بیکاری در انگلیس
به نوشته دفتر ملی آمار انگلیس شرکت‌ها فعال در حوزه فناوری مالی (فین‌تک) در انگلیس توانستند در شش‌ماهه نخست سال جاری میلادی ۲٫۹ میلیارد دلار منابع مالی جذب کنند.

تولید برق در انگلیسی
به گزارش دفتر ملی آمار انگلیس در سال ۲۰۰۸ تنها ۵ درصد از برق تولیدشده در انگلیس از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شد، اما این نسبت در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۵ درصد رسید.

سایه خاکستری تعمیق رکود بر اقتصاد ایران

بیکاری در انگلیس
به گزارش دفتر ملی آمار انگلیس نرخ بیکاری انگلیس در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی ۳٫۹ درصد برآورد شده است.

رشد اقتصادی چین
به گزارش بلومبرگ، اداره ملی آمار چین نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ (در مقایسه با دوره مشابه سال قبل) را ۶٫۰ درصد اعلام کرد که کمترین نرخ رشد اقتصادی چین از اوایل دهه ۱۹۹۰ تاکنون به شمار می‌رود.

تزریق نقدینگی به اقتصاد چین
به گزارش بلومبرگ، بانک مرکزی چین در واکنش به رشد کمتر از انتظار اقتصاد این کشور در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹، بدون اعلام قبلی اقدام به تزریق ۲۰۰ میلیارد یوان (معادل ۲۸ میلیارد دلار) نقدینگی جدید به نظام مالی چین کرد.

 

از ۲۱ به ۳۵ درصد

افزایش مالیات در آمریکا
سناتور «برنی سندرز» از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا این هفته از طرح مالیاتی خود رونمایی کرد که بر اساس آن نرخ مالیات بر سود شرکت‌ها از ۲۱ درصد فعلی به ۳۵ درصد (در صورت ورود سندرز به کاخ سفید) افزایش خواهد یافت.

مازاد تجاری منطقه یورو
به گزارش یورو استات، مازاد تراز تجاری کشورهای منطقه یورو در بخش خدمات طی ماه آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) مجموعاً ۱۴٫۷ میلیارد یورو بوده است. شاخص قیمت مصرف‌کننده در کشورهای منطقه یورو طی ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) نسبت به ماه مشابه سال قبل ۰٫۸ درصد افزایش یافته است.

قیمت ها در آمریکا
اداره آمار وزارت کار آمریکا گزارش داده است که  شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا طی دوره ۱۲ماهه منتهی به پایان ماه سپتامبر، ۱٫۷ درصد نسبت به دوره ۱۲ماهه قبلی افزایش نشان می‌دهد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024