جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 07.10.2019, 19:45

تجمع ۵۰ نفره‌ی مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه

حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر در تجمعی که برای مخالفت با تصمیم دولت برای حضور زنان در ورزشگاه از چند روز قبل فراخوان آن منتشر شده بود، جمع شدند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز که امکان عکاسی از تجمع را پیدا نکرد، تجمع‌کنندگان ضمن سر دادن شعار و حمل پلاکاردهایی، بیانیه‌ای را خوانده و متن آن را پخش کردند و یکی از آنها هم دقایقی سخنرانی کرد.

پلیس در محل حضور داشت و آنها از پلیس برای حفظ نظم تشکر کردند.

روی پلاکاردهای آنها درخواست‌هایی از جمله برکناری وزرای کشور و ورزش نوشته شده بود. همچنین روی یکی از آنها نوشته شده بود چه آقایان در ورزشگاه خانم‌ها و چه بالعکس نمی‌توانند حضور داشته باشند. آنها در بیانیه‌ی خود از نمایندگان مجلس و رئیسی رییس قوه قضاییه خواهان جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه شدند.

در بخشی از بیانیه تاکید شده است: دشمن با یک برنامه از پیش طراحی شده و با استفاده از نفوذ فکری و سیاسی از پیش طراحی شده و با استفاده از نفوذ فکری و سیاسی در بدنه مدیریتی و تصمیم‌گیری کشور و در راستای تکمیل اهداف براندازانه‌ی خود در صدد عادی‌سازی ورود بانوان به ورزشگاه است.

نویسندگان بیانیه با عنوان «ستاد مردمی آمران به معروف و ناهیان از منکر» نوشته‌اند: از دولت می‌خواهیم با اعلان رسمی، پروژه نفوذی ورودی زنان به ورزشگاه را لغو کند تا مهر باطلی بر دسیسه‌ی دشمنان باشد.

آنها همچنین تاکید کرده‌اند: از رییس‌جمهور و سایر مسوولین می‌خواهیم تا مجامع بین‌المللی ورزشی را درباره‌ی ارزش‌های اسلامی حاکم بر ایران مطلع کنند.
در میان حدود ۵۰ نفر تجمع کننده، تعدادی روحانی و چند زن حضور داشتند که اکثر آنها سیاه پوش بودند.

سخنران تجمع حضور زنان در ورزشگاه را خلاف قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خواند. او گفت که چون امام خمینی گفته هر وقت دشمنان از شما تعریف کردند بدانید که کارتان مشکلی دارد، حالا هم چون فرح و شبکه‌ی منوتو از حضور زنان در ورزشگاه حمایت کرده پس این هم اشتباه است. او گفت که امروز جمع شده‌ایم که بگوییم حضور زنان در ورزشگاه خلاف شرع است و علما هم همین را گفته‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024