جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 04.10.2019, 20:10

نوه ملکه بریتانیا از دو نشریه این کشور شکایت کرد

ایرنا – پرنس هری نوه ملکه بریتانیا از دو نشریه این کشور به دلیل آنچه شنود غیرقانونی پیغام های صوتی او و همسرش مگان مرکل خواند، به دادگاه عالی شکایت کرد.

دو موسسه «ان جی ان» و «ام جی ان» بعنوان مدیران مسئول سان و میرور تایید کردند که احضاریه دادگاه را دریافت کرده‌اند.  جزئیات بیشتری درباره محتویات این پرونده منتشر نشده اما گفته شده است شرکت حقوقی کلینتون که قبلا شکایت‌های مرتبط با شنود مکالمات را به سرانجام رسانده، این پرونده را برعهده گرفته است.

گاردین احتمال می‌دهد این پرونده به ماجرای جنجالی شنود مکالمات سال ۲۰۰۰ بی‌ارتباط نیست که در جریان آن نشریه خبری «نیوز آف‌دورلد» در اقدامی غیرقانونی به شنود پیغام‌های صوتی پرنس ویلیام (برادر بزرگتر پرنس هری) و سایر شخصیت‌های بریتانیایی دست زد و در پی این رسوایی تعطیل شد.

این شکایت همچنین درست چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که همسر پرنس هری علیه روزنامه بریتانیایی “میل آن ساندی” (Mail On Sunday) به دلیل انتشار نامه شخصی‌اش شکایت کرد. پرنس هری در واکنش به این حادثه رسانه‌های بریتانیا را به باد انتقاد گرفت که بدون درنظر گرفتن عواقب اقدامات خود، علیه افراد جریان سازی می‌کنند.

او با اشاره به نقش رسانه ها در ماجرای مرگ مادرش در سال ۱۹۹۷ گفت: اکنون می‌بینم که چگونه همسر من قربانی همان نیروهای قدرتمند ناعادل می شود.

به عقیده وی، انتشار نامه شخصی همسرش راهی برای دستکاری نظر خوانندگان و ایجاد تصویر خاصی از او برای افکار عمومی، صورت گرفته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024