سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 02.10.2019, 15:07

اعتراض مردم روستای چنارمحمودی برای چیست؟

روزآروز

همه‌چیز درباره اعتراض‌های امروز مردم در لردگان چهارمحال‌وبختیاری

۱. مردم معترض روستای چنارمحمودی در لردگان چهارمحال و بختیاری می‌گویند  کارمندان اداره بهداشت برای آزمایش قند خون دراین روستا با سرنگ آلوده، ۲۰۰نفر را به ایدز دچار کرده‌اند؛ آن‌ها امروز در برابر فرمانداری و شبکه بهداشت شهرستان به اعتراض جمع شده‌اند.

۲. احمدرضا بهرامی رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفته «برخی ادعا دارند یکی از بهیاران مرکز بهداشت که از آن‌ها، برای آزمایش، خون می‌گرفته، به‌جای این‌که برای هر فرد از یک سرنگ بهره بگیرد، از یک سرنگ برای همه بهره گرفته.»
به گفته این مقام قضایی این بهیار الان در بازداشت است. بهرامی افزوده که امروز شورای تامین استان چهارمحال‌و ‌بختیاری برای بررسی این ماجرا برگزار می‌شود.

۳. محمد خالدی‌سردشتی، نماینده لردگان در مجلس هم گفته تاکنون گزارش‌هایی درباره ابتلای گروهی از مردم روستای چنارمحمودی به ویروس مشکوکی رسیده؛ آزمایش‌های مختلف نتایج متفاوتی داشته. همه بخش‌های استان و مجمع نمایندگان درگیر این ماجرای‌اند. با وزیربهداشت حرف‌زدم و قرار شد بازرس ویژه برای بررسی بیش‌تر به منطقه فرستاده شود.

۴. احمد شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم ‌پزشکی چهارمحال‌ و بختیاری، هم تایید کرده از یک‌ماه پیش چند بیمار مبتلا به ویروس ایدز در یکی از روستاهای این استان، پیدا شده و  گروه‌هایی برای کارهای تحقیقاتی، پیش‌گیری و درمانی تشکیل شده‌بوده.
رئيس مرکز بهداشت چهار محال‌و بختیاری هم گفته علت ابتلای شماری از روستاییان چنارمحمودی به ویروس ایدز پس از پایان بررسی‌ها اعلام می‌شود.

۵. اما محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت‌بهداشت، مدعی‌شده ابتلای  مردم این روستا به ایدز دروغ است. او افزوده: «آن‌ها تنها به یک بیماری عفونی دچار شده‌اند که راه‌های انتقال مشخضی دارد و هرگز از راه آزمایش‌های تشخیصی مبتلا نشده‌اند.
این مقام ارشد وزارت ‌بهداشت نگفته بیماری عفونی مزبور چیست و راه  انتقال آن چیست و مدعی‌شده نمی‌تواند  اطلاعات شخصی بیماران را منتشر کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024