جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 17.09.2019, 20:57

مریم محمدی و اسرین درکاله با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

مریم محمدی و اسرین درکاله، دو فعال حقوق زنان ساعاتی پیش با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند. مریم محمدی در تاریخ ۱۷ تیرماه و اسرین درکاله در تاریخ ۶ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی بازداشت و اواسط ماه گذشته به بند زنان زندان اوین منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز سه شنبه ۲۶ شهریورماه ۹۸، مریم محمدی و اسرین درکاله، دو فعال حقوق زنان با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

آزادی این شهروندان در حالی صورت گرفته است که مریم محمدی، بیش از ۷۰ روز و اسرین درکاله بیش از ۵۰ روز گذشته را در بازداشت به سر برده بودند.

پرونده مریم محمدی و اسرین درکاله که هر دو از اعضای انجمن ندای زنان ایران نیز هستند از بابت اتهاماتی از جمله “اشاعه فساد و فحشا”، “تشکیل و عضویت در گروه ندای زنان ایران”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “ارتکاب فعل حرام” در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین تحت بررسی است.

مریم محمدی در تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی و در شهر گرمسار استان سمنان بازداشت و به سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این فعال حقوق زنان نهایتا در تاریخ ۱۷ مردادماه و پس از یک ماه تحمل سلول‌های انفرادی به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

مریم محمدی ۵۲ ساله، مادر دو دختر ۱۶ و ۲۲ ساله است. وی پیش از این نیز ما بین سالهای ۶۰ الی ۶۸ و از سن ۱۴ تا ۲۲ سالگی از زندانیان سیاسی بوده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024