پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 18.08.2019, 18:48

بازداشت شدگان هفته معلم؛ دادگاه تجدید نظر محکومیت ها را تعلیق کرد

دادگاه تجدید نظر استان تهران، احکام حبس و شلاق شش تن از بازداشت شدگان هفته معلم را به مدت دو سال تعلیق کرد. این شهروندان که پیشتر در اردیبهشت ماه سال گذشته در جریان تجمع معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران بازداشت شده بودند، در شهریورماه سال گذشته هر کدام به ۹ ماه حبس و پرداخت ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی بدل از ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم حبس و جزای نقدی بدل از حبس شش تن از معلمان بازنشسته که در جریان تجمع اردیبهشت ماه سال گذشته معلمان بازداشت شده بودند به مدت دو سال تعلیق شد.

حسین تاج، وکیل مدافع این معلمان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: “دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم معلمان بازنشسته که در اردیبهشت ماه سال گذشته در تهران بازداشت شدند و به اتهام اخلال در نظم به ۹ ماه حبس و جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شدند را به مدت دو سال تعلیق کرد”.

تجمع معلمان و بازنشستگان در ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در مقابل سازمان برنامه و بودجه که برای طرح مطالبات و افزایش حقوق دستمزد بالاتر از خط فقر و مقابله با خصوصی سازی آموزش کشور برگزار شد. این تجمع با ورود پلیس به خشونت کشیده شد و در نتیجه آن چند تن مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند، همچنین هشت نفر دستگیر شده و پس از چند روز بازداشت در پلیس امنیت خیابان وزرا و پایگاه هفتم پلیس آگاهی با دستبند و پابند به زندان اوین منتقل و به قید کفالت آزاد شده بودند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات شش تن از این افراد در تاریخ ۱۴ شهریورماه سال گذشته در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت کارکنان دولت تشکیل شد. بر اساس حکم صادره مورخ ۲۴ شهریورماه هر یک از متهمان به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی بدل از ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

هویت این شش تن، عالیه اقدام‌دوست، عضو اتحادیه بازنشستگان، رسول بداقی، بازرس سابق کانون صنفی معلمان تهران، اسماعیل گرامی، جواد ذوالنوری، حسین غلامی و رحمن عابد توسط هرانا احراز شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024