جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sat, 17.08.2019, 12:56

ادامه اعتصاب غذای امیرحسین محمدی‌فر

مادر ساناز الهیاری از متهمان پرونده اعتراضات هفت‌تپه که هم اکنون در زندان اوین است در خصوص امیرحسین محمدی‌فر، همسر دخترش که او نیز هم اکنون در زندان است به کمپین حقوق بشر در ایران گفت هنوز آقای محمدی‌فر در اعتراض به وضعیتش و بازداشت موقت در اعتصاب غذا به سر می‌برد و حال جسمی‌اش وخیم است: «روز یکشنبه (۲۰ مرداد) دادگاه امیرحسین بود. او را از دور دیدم، بسیار لاغر و خمیده شده بود، شبیه یک پیرمرد بود. دادگاهش پنج ساعت طول کشید. بعد از پایان دادگاه او را دوباره با حال بد به زندان بازگرداندند.» امیرحسین محمدی‌فر از تاریخ ۱۳ تیرماه تاکنون در اعتصاب غذا در زندان اوین به سر می‌برد.

به گفته گل‌خانم نوروزی در این روز قرار بوده دادگاه این زوج با هم برگزار شود با این حال «قاضی ساناز را بیرون کرد و فقط دادگاه امیرحسین تشکیل شد. قاضی به ساناز گفته بود دادگاهش هفته بعد برگزار می‌شود. حالا باید شنبه ببینیم چطور می‌شود.»

آقای محمدی‌فر یک روز پس از انتشار نامه‌اش از زندان خطاب به قاضی مقیسه و چهار محالی رییس زندان اوین، از تاریخ ۱۳ تیرماه در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی موقت خود و دوستانش دست به اعتصاب غذا زد. ساناز الهیاری همسر او نیز به این اعتصاب غذا پیوست با این حال ۱۲ روز بعد به دلیل وخیم شدن حال جسمی‌اش در تاریخ ۲۴ تیرماه به اعتصاب خود در زندان اوین پایان داد.

علیرغم ادامه اعتصاب غذای امیرحسین محمدی‌فر، قاضی محمد مقیسه با آزادی او و بقیه متهمان پرونده تا زمان صدور رای نهایی دادگاه تاکنون موافقت نکرده است.

گل خانم نوروزی با اشاره به وضعیت نامساعد دخترش و همسر او گفت: «متاسفانه امیرحسین اعتصابش را نمی‌شکند، ساناز هم به دلیل نگرانی او غذا نمی‌خورد. به من می‌گوید چطور غذا می‌توانم بخورم وقتی امیرحسین در اعتصاب است.»

خانم نوروزی همچنین گفت دادگاه ساناز الهیاری شنبه ۲۶ مرداد ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار می‌شود: «ما فقط امیدواریم این کابوس تمام شود و بچه‌هایمان آزاد شوند. خانه ما همدان است، ما هر هفته مجبوریم از همدان به تهران برای دیدن بچه‌هایمان و برای روز دادگاهشان که حتی به ما اجازه ورود نمی‌دهند به تهران بیایم. امیدوارم زودتر آزاد شوند. هر روز و شب کار ما گریه و دعا شده است.»

ساناز الهیاری و همسرش امیرحسین محمدی‌فر دو فعال مدنی و کارگری و عضو نشریه اینترنتی «گام» پس از شرکت در اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه در تاریخ ۱۹ دی ۹۷ در منزلشان در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

آقای محمدی‌فر در نامه خود خطاب به قاضی مقیسه و چهار محالی نوشته بود: «نزدیک به شش ماه از بازداشت موقت من و همسرم می گذرد و بیش از پنج ماه است که مراحل بازجویی و تحقیقات تمام شده و علیرغم صدور قرار وثیقه همچنان در بازداشت موقت هستیم. در این مدت اقداماتی که از طریق خانواده ها انجاد دادیم هیچ پاسخ روشنی نداشته و ما در بلاتکلیفی هستیم.»

او در ادامه نامه کوتاه خود که از سوی سایت کلمه منتشر شد، نوشته بود: «من و همسرم ساناز الهیاری همزمان بازداشت شدیم و این مساله باعث مشکلات زیادی در زندگی شخصی ما از جمله اخراج از کار، قطع بیمه، کرایه معوقه مسکن و اقساط عقب افتاده چندین وام مصائب زیادی بر خانواده‌هایمان تحمیل کرده چنانچه مسئولان تا تاریخ سیزدهم تیرماه سال جاری هیچ اقدام مشخصی در این رابطه انجام ندهند، برای دفاع از حقوق خود و ساناز الهیاری در اعتراض به برخوردهایی با منشایی بالاتر از قانون، از تنها ابرازی که در دست دارم استفاده کرده و دست به امساک از خوردن غذای جامد خواهم زد، بدیهی است که تبعات این اعتصاب مستقیما متوجه مسئولان امنیتی و قضایی است.»

اولین جلسه دادگاه هفت متهم پرونده اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه (اسماعیل بخشی، علی نجاتی، عسل محمدی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فر و ساناز الهیاری) روز شنبه ۱۲ مرداد ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد. در اولین جلسه دادگاه پس از قرائت کیفرخواست، فقط دادگاه اسماعیل بخشی با حضور وکلایش برگزار شد و بقیه متهمان از دادگاه خارج شدند. در جلسه دوم دادگاه که در تاریخ یکشنبه ۱۳ مرداد ماه برگزارشد، عسل محمدی که تا آن زمان با قرار وثیقه آزاد بود بازداشت و روانه زندان اوین شد. براساس اطلاعات کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، در این جلسه علاوه بر ادامه دادگاه اسماعیل بخشی، دادگاه سپیده قلیان نیز برگزار شد.

جلسه سوم دادگاه نیز روز ۱۹ مرداد ماه برگزار شد که براساس اطلاعات کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، در این جلسه بیشتر به اتهامات سپیده قلیان رسیدگی شده است.جلسه چهارم دادگاه در تاریخ ۲۰ مرداد ماه برگزار شد که ظاهرا تنها به پرونده امیرحسین محمدی‌فر رسیدگی شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024