پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 17.08.2019, 9:36

آقای یزدی کاخ علمیه آملی لاریجانی را تازه دیده‌اید؟

امتداد

ساعاتی پیش اظهارات تند محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین و عضو فقهای شورای نگهبان علیه آملی لاریجانی رییس سابق دستگاه قضا و دیگر عضو شورای نگهبان منتشر شد.

وی با انتقاد از صادق لاریجانی‌آملی گفته است: “هرچند در مساله‌ای نظر ولی‌فقیه خلاف عقیده من باشد، موظفم که اطاعت کنم؛ چون ضررش کمتر از شکستن حرمت ولایت و حاکمیت است. فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم!  خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! ... از کجا آوردی ساختی؟”

محمد یزدی سوال خوبی از او پرسیده است: “از کجا آوردی ساختی؟” اما مهمتر این است که دیوارهای این کاخ یک شبه بالا رفته یا آیت الله آن را  تازه دیده است؟ شاید هم از قبل دیده بوده و آن زمان مصلحت در سکوت بوده است. حالا که آملی لاریجانی از سریر قدرت به زیر کشیده شده و اطرافیانش جهت تحقق و استنطاق یکی یکی راهی گفت و گو با کارشناس(بازجو) می‌شوند دیگران هم به دنبال نقد هستند!

محمد یزدی به نکته دیگری هم اشاره می‌کند و آن هم بحث نامه تهدید آمیز آملی و خروج وی از کشور است که در این گفته‌ها تایید می‌شود. با این اظهارات یزدی جلسات شورای نگهبان بیش از قبل دیدن دارد. وقتی دو عضو رکنی مهم در ساختار سیاسی ایران که قرار است پاسدار قانون اساسی باشد تا این حد دچار تنش هستند چگونه قرار است با یکدیگر دور یک میز بنشینند؟

به هرحال هر اتفاقی در قوه قضاییه آملی لاریجانی رخ داده، و هر قصری که به هر بهانه‌ای ساخته شده، برای دیروز و امروز نبوده است، این اتفاقات ده سال است که رخ داده و اتفاقا جریان مقابل رییس سابق قوه قضاییه نیز در این خصوص بارها تذکر داد و نتیجه تذکرات و نقد ها هم تاوان های سنگین شد، درست در همان زمانی که آیت الله یزدی تمام کارهای رییس سابق را تایید و از او تعریف و تمجید می کرد و دست مریزاد می گفت بابت بازداشت منتقدان 

نهایتا به این فسادها و این کاخ در زمان خودش باید رسیدگی می شد تا بتوان باور کرد هدف مبارزه با فساد است و از سویی فساد تا این حد گسترده و عمیق نشود، نه امروز که برنامه حذف رفقای سابق است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024