جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 12.08.2019, 12:03

صدای رسای دستگیرشدگان آزاده و میهن‌دوست درون کشور باشیم

طبق احبار رسیده، دیروز بیستم مرداد ۱۳۹۸، جمعی از اعضای بيانيه های ۱۴ نفره و دوستانشان که در حمایت از دکتر کمال جعفری یکی از اعضای این ‏بیانیه‌ها، در مقابل بیدادگاهی در شهر مشهد تجمع کرده بودند، دستگیر شده و به مکان نامعلومی برده شده اند.

نام تعدادی از این دل به دریازدگان عبارتند از: محمد نوریزاد، جواد لعل محمدی، هاشم خواستار، محمد حسین سپهری، فاطمه سپهری، عبدالرسول مرتضوی، حوریه فرج زاده، علامحسین بروجردی، پوران ‏ناظمی و تعدادی دیگر که ما فعلا از نامشان اطلاعی نداریم.

هم چنین خبر دیگری حاکیست که نرگس منصوری از امضاء کنندگان بیانیه ۱۴ بانوی مبارز و ‏عضو سندیکای شرکت واحد نیز ساعتی بعد در تهران باز داشت شده است. چندی پیش نیز یکی از اعضای گروه ۱۴ نفر اول، محمد مهدوی‌فر در اصفهان ‏بازداشت شد و تاکنون اطلاعی درستی از سر نوشت وی در دست نیست.

اکنون این دستگیر شدگان و یارانشان بیش از هر زمان دیگری به حمایت فوری و گسترده همه میهندوستان کشور نیاز دارند. ستمگری فزون از حد روزانه ‏نهادهای سرکوب و گزمگان بیرحم حکومتی، شکنجه و آزار و قتل آزادیخواهان معترض به تباهی، فساد، خیانت و جنایات انبوه حکومتی، فقط و فقط می‌تواند در ‏بر خورد با سد استوار این حمایت‌ها کم یا بیش بی‌اثر شود.

پشتیبانی از این آزادگان، وظیفه تمامی محافل حقوق بشری، احزاب وسازمان‌های سیاسی اپوزیسیون، نویسندگان و هنرمندان آزاده، شخصیت‌های میهن‌دوست ‏ایرانی و هر هم‌وطنی است که از دست طاعون جمهوری اسلامی مجبور به مهاجرت از دامن مادر وطن شده است.

صدای رسای این آزادگان اسیر باشیم و به هر نحوی که می‌توانیم به حمایت از آنها بر خیزیم. گسترش تماس با مجامع حقوق بشری بین‌المللی، سازمان دادن ‏اکسیون‌های اعتراضی در حمایت از آنان، درخواست از رسانه‌های پرنفوذ فارسی زبان برای انعکاس صدای آنها و حمایت ایرانیان خارج از کشور از آنها، ‏و تماس با اتحادیه اروپا برای بلند کردن صدای خود در مخالفت با سرکوب در ایران و...از جمله اقداماتی است که به دست ما ایرانیان مقیم خارج از کشور ‏شدنی است.

به ندای کسانی که به حکم وجدان‌های بیدار و به بهای بود و نبود خویش و زندگی عزیزان بیگناهشان، فرصتی کم‌نظیر برای این اتحاد همگانی فراهم کرده ‏و هر روزه آن را به ما گوشزد می‌کنند، پاسخ دهیم. مدتهاست که زمان این اتحاد ملی فرا رسیده است، آن را دریابیم و گام‌های خود را برای رسیدن به آن، که ‏راز و رمز غلبه بر اهریمن جمهوری اسلامی است سرعت بخشیم. شرط میهن دوستی و آزادیخواهی در امروز جز این نیست.

‏21 مرداد 1398 (12/08/2019)
«شبکه همبستگی ایرانیان برون مرزی-شهاب»‏




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024