پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 09.08.2019, 11:48

بیانیه پنتاگون درباره تاسیس مرکز عملیات مشترک ترکیه و آمریکا

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: پیشرفت‌هایی در خصوص راه اندازی ساز و کار امنیتی برای رفع نگرانی‌های مشروع ترکیه حاصل شده و ما یک مرکز عملیات مشترک تاسیس می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به خبرگزاری آناتولی به ارزیابی توافق آنکارا و واشنگتن بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه پرداخت.

رابرتسون در این خصوص بدون ذکر عبارت «منطقه امن» اعلام کرد: در مذاکرات نظامی این هفته در آنکارا پیرامون راه اندازی ساز و کار امنیتی برای رفع نگرانی‌های مشروع ترکیه به عنوان متحد در ناتو در شمال شرقی سوریه پیشرفت‌هایی حاصل شد.

وی ادامه داد: در این راستا در نظر داریم به منظور تداوم طراحی و اجرا یک مرکز عملیات مشترک در ترکیه راه اندازی کنیم. این مرکز به صورت مرحله‌ای تاسیس خواهد شد. ایالات متحده آمریکا در حال تسریع برخی اقدامات بوده و در این موارد به رایزنی با ترکیه ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع ترکیه پیش‌تر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روند مذاکرات با هیئت آمریکایی در آنکارا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به پایان رسیده است. این مذاکرات ۵ تا ۷ اوت جاری در محل وزارت‌خانه در آنکارا برگزار شد.

سفارت آمریکا در آنکارا نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید خبر فوق اعلام کرد که این دو هیئت بر سر موضوعات مورد اختلاف در مذاکرات برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024