جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 14.07.2019, 21:34

به اذیت و آزار ۱۴ فعال سیاسی و مدنی خاتمه دهید

دستگیری آقایان محمد نوری زاد و محمد مهدوی فر ، ضرب و شتم آقای رضا مهرگان و اذیت و آزار خانواده آقای سپهری از جمع ۱۴ ‏فعال سیاسی و مدنی امضا کننده بیانیه استعفای آقای خامنه‌ای و تغییر بنیادین قانون اساسی وعبور خشونت پرهیز از نظام ‏اسلامی برای دست یابی به برقراری حکومتی سکولار دموکرات که آرزوی دیرینه اکثریت آزادیخواهان ایران است را قویا ‏محکوم مینمائیم.

برخوردهای سرکوب گرانه بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی هیچگونه حق مخالفت و آزادی بیان را به رسمیت نمی‏شناسد. ‎

حاکمان  نفس ابراز عقیده برای تغییرات سیاسی بدون آنکه حتی عملی برای آن انجام شده باشد را مستوجب عقوبت و مجازات می ‏دانند تا سایه شوم فضای پلیسی بر کشور تداوم یابد‎.

همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) که بر گذار مسالمت آمیز از جمهوری اسلامی به دمکراسی در قالب جمهوری عرفی ‏‏(سکولار) تاکید دارد، از خطوط کلی بیانیه اول و تکمیلی ۱۴ فعال مدنی داخل کشور مبتنی بر گذار بدون خشونت از کلیت ‏جمهوری اسلامی به سکولاردمکراسی و حقوق بشر حمایت کرده و  ضمن ستایش از شجاعت آنها حرکت شان را گامی در مسیر ‏هم افزایی نیروهای سیاسی و اجتماعی ایران برای تسهیل دوران گذارارزیابی مینماید. تداوم وضعیت موجود کشور را بیشتر به ‏سمت نابودی می کشاند و تنها خیزش مردم ایران با اتکا به شیوه های مبارزات خشونت پرهیز با تغییرات بنیادین و گسترده ‏سیاسی میتواند کشور را از ورطه کنونی نجات دهد‎.

هجا همچنین هرگونه اذیت و آزار برنویسندگان بیانیه معروف به ۱۴ نفر را قویا محکوم کرده , بر ضرورت رعایت امنیت و ‏حقوق آنها تاکید می نماید.‏

هیئت سیاسی اجرائی همبستگی جمهوریخواهان ایران
‏۲۲ تیر ۱۳۹۸‏




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024