سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 14.07.2019, 10:20

اعتراض جمعی از ایرانیان به خودداری آمریکا از دادن ویزا به یک ایرانی ساکن آلمان

باعث تاسف است که سفارت آمریکا به وکیل مجرب و سرشناس ایرانی که بارها به آمریکا سفر کرده و حتی بعد از سال ۲۰۱۶ به اخذ ویزا نائل شده بطور شگفت آوری ویزای سه روزه برای خاکسپاری فرزندش صادر نکرده و علت آن را سوء استفاده از مرگ فرزند برای مهاجرت به آمریکا جلوه می کند!

بطور معمول اگر کارمندی در دادن ویزا ندانسته خطایی کند و مساٸلی را در نظر نگیرد، بعد از اعتراض پرونده توسط خود کارمند یا سفیر مجددا بررسی و شخص معترض موفق به اخذ ویزا می‌شود.

گاه چنانچه حتی اگر متقاضی ویزا دارای شرایط مورد نیاز نباشد، در صورتی که به عنوان مثال شواهدی غیر قابل انکار بر لزوم حضور در ایالات متحده آمریکا نظیر مرگ فرزند و خاکسپاری داشته باشد، به دلیل مسائل انساندوستانه ویزا دریافت می کند.

گرچه آمریکا اعلام می کند که نظر کارمندان سفارت باید اجرا شود، ولی در مواردی مثل مورد بالا قوانین و مقررات حقوق بشر که آمریکا خود از بانیان آن است و دلایل بشر دوستانه باید مورد ملاحظه قرار گیرد. بنابراین سفیر آمریکا باید در این مورد به دلایل انساندوستانه اجازه حضور پدر در خاکسپاری پسرش را صادر می کرد. بخصوص برای کسی که بیش از 20 بار به آمریکا مسافرت کرده و تا چندی پیش ویزای ده ساله داشته‌ اما هیچ گاه تلاشی برای اقامت دائم در آمریکا نکرده است.

از این جهت ما ایرانیان مقیم آلمان مسئول این کار را شخص سفیر آمریکا در آلمان و سکوت دولت المان از حمایت شهروند المانی خود می دانیم.

سفیر امریکا می بایست با توجه به توصیه های تعداد زیادی از افراد سیاسی بلند پایه آلمانی نظیر نماینده آلمان در پارلمان اروپا و‌ نماینده مجلس آلمان و شهردار فرانکفورت و سایر افراد، نسبت به موضوع اخذ ویزای پدری که تنها می خواست در مراسم خاکسپاری پسرش شرکت کند، رسیدگی می کرد.

سکوت و حمایت ننمودن دولت المان باید هر چه زودتر به پایان برسد و دفاع از وکیل فعال حقوق بشر المانی که در خاک المان بوسیله دولت خارجی مورد ظلم قرار گرفته باید در راس کار دولت المان قرار بگیرد.

ندادن اجازه برای خاکسپاری فرزند به پدر، تنها به این دلیل که او یک ایرانی است نشان دهنده نقض فاحش حقوق بشر و نژاد پرستی دولت ترامپ بر علیه مردم ایران می باشد.

به امید پیروزی آقای دکتر ایرانبومی در احقاق حق خود که حق همه ایرانیان است، ‌به پشتیبانی از فراخوان ایشان حضور خود را در تظاهرات روز پنج شنبه ۱۸ یولی ساعت پنج در جلوی ساختمان پاولز کیرشه در فرانکفورت اعلام می‌کنیم.

جمعی از ایرانیان در ماینس و‌ ویسبادن‌ آلمان




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024