پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 12.07.2019, 9:32

بریتانیا دنبال سفیری برای آمریکاست که معتقد نباشد ترامپ یک احمق است!

ستون‌نویس طنز نشریه «نیویورکر» آمریکا در مطلبی طنز، درباره بحران اخیر در روابط دیپلماتیک بین بریتانیا و ترامپ، نوشت: انگلیس دربدر به دنبال پیدا کردن سفیر جدیدی برای آمریکاست که معتقد نباشد ترامپ یک ابله به تمام معناست!

«اندی بورویتز» ستون‌نویس مجله نیویورکر نوشته است:

«در پی استعفای کیم داروک سفیر بریتانیا در واشنگتن، دولت بریتانیا اعلام کرده که قادر به پیدا کردن جانشینی به جای داروک نیست. جانشینی که معتقد نباشد ترامپ یک آدم احمق است.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در یک نشست خبری در دفتر کارش، در این باره گفت: جست و جو برای یافتن سفیر جدید بریتانیا در آمریکا، از میان افرادی که تصور نمی‌کنند ترامپ احمق است، بسیار مشکل بوده است.

او گفت: «ما نمی‌خواستیم تجربه بد آخرین سفیر خود را تکرار کنیم و بنابراین اولین پرسشی را که روی فرم‌های مربوطه برای این شغل قرار دادیم، این بود: آیا فکر می‌کنید که دونالد ترامپ احمق است؟ تا به حال متأسفانه هیچ یک از متقاضیان پاسخ منفی نداده‌اند.»

نخست وزیر بریتانیا اذعان کرد که دولت او سخت به دنبال یافتن جانشینی برای کیم داروک است و به همین خاطر حتی در پی آزمودن گزینه‌های غیردیپلمات است تا بتواند فردی را پیدا کند که معتقد به ابله بودن ترامپ نباشد.

او گفت: «ما به جست و جوی خود از بالا تا پائین ادامه خواهیم داد تا سرانجام کسی را پیدا کنیم که تصور نکند که دونالد ترامپ آدم خشک مغز و احمقی است. ما مصاحبه با افرادی را آغاز کرده‌ایم که تصور نمی‌کنند بوریس جانسون (نامزد رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا که روابط خوبی با ترامپ دارد و ترامپ بارها از او حمایت کرده است.) آدم خشک مغز و احمقی است.

ترزا می در حالی که تاکید داشت سخت به دنبال پیدا کردن سفیر جدیدی برای آمریکاست که معتقد به بلاهت کامل ترامپ نباشد، هشدار داد که سختی چنین کاری نباید به هیچ‌وجه دستکم گرفته شود. او گفت: «این کار حتی از به سرانجام رساندن ماموریت دشوار برگزیت هم دشوارتر است».»

عصر ایران




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024