جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 11.07.2019, 10:57

ظریف: هنوز روادید ندارم به آمریکا بروم

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۹ در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت که هنوز روادید آمریکا برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را دریافت نکرده است.

به گزارش «ایرنا»، ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا به نشست هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک می‌رود یا نه؟، تصریح کرد: هنوز روادید ندارم به آمریکا بروم.

وی با اشاره به اینکه در دیدار دیروز خود با امانوئل بون، مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه، پیشنهادی برای جلوگیری از افزایش تنش میان ایران و آمریکا از سوی فرانسه ارائه شده است، اظهار داشت: «آقای بون گفت میانجی نیستیم بلکه می‌خواهیم راجع به راه‌ها فکر کنیم و به آنها گفته شد تا زمانی که آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران است نباید توقع داشته باشند تهران اقدامات خود را متوقف کند یا باید اروپا اقدامات لازم را انجام دهد یا آمریکا این جنگ اقتصادی را علیه ایران پایان دهد».

وزیر خارجه ایران درباره احتمال حضور آمریکا در مذاکرات هسته ای نیز گفت: «ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نکردیم تا اسفندماه ۹۶ آمریکا در جلسات کمیسیون مشترک ۵+۱ حضور میافت و داخل مذاکره بود. خودشان تصمیم گرفتند میز مذاکره را ترک کنند حالا یک ادعای دروغی می‌کنند برای فریب که ما آماده مذاکره هستیم».

ظریف در مورد اخبار مربوط به تلاش سپاه پاسداران ایران برای توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز گفت: ظاهرا نفتکش بریتانیایی عبور کرده آنچه خودشان مطرح کردند و ادعاهایی مطرح می‌شود تا ایجاد تنش کنند؛ این ادعاها هیچ ارزشی ندارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024