جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 10.07.2019, 10:22

برایان هوک: تحریم‌های جدیدتری علیه ایران اعمال می‌کنیم

خبرگزاری فارس

«برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت امور خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه گفت اگر فشارهای فعلی واشنگتن بر تهران باعث تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران نشود، باز هم تحریم‌های بیشتری بر این کشور اعمال می‌کنند.

هوک در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «اگر تهران و رژیم ایران بدون فشار رفتار خود را تغییر ندهند، آنگاه ما تحریم‌های جدیدتری اعمال می‌کنیم».

وی با تاکید بر لزوم حصول توافق جدید با ایران، توضیح داد: «دولت ترامپ خواستار توافقی با ایران است که به تایید کنگره نیز رسیده باشد نه اینکه فقط یک تعهد سیاسی از سوی دولت آمریکا (به ایران) باشد».

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران، اظهار داشت: «شاید ما در برخی موارد با اروپایی‌ها درباره ایران اختلاف نظر داشته باشیم اما هیچ کسی از سیاست خارجی توسعه‌طلبانه تهران حمایت نمی‌کند».

هوک با رد هرگونه تماس و گفت‌وگوی محرمانه و غیررسمی با ایران، به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توصیه کرد: «شورای همکاری خلیج [فارس] در صورت متحد شدن، می‌تواند مقابله موثرتری با ایران داشته باشد».

وی همچنین درباره تحریم‌های نفتی گفت: «می‌خواهیم این رژیم را از درآمدی محروم کنیم که [ایران] برای صادر کردن انقلاب و اداره سیاست خارجی توسعه‌طلبانه‌‌ای نیاز دارد که مسبب خشونت‌های فرقه‌ای است که اکنون در خاورمیانه شاهد هستیم.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024