جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 07.06.2019, 21:20

آمریکا تحویل جنگنده‌های اف۳۵ به ترکیه را متوقف کرد

خبرگزاری آناتولی

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا با ارسال نامه ای به خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، اقداماتی که واشنگتن قصد دارد در مورد موضوعات مربوط به آموزش پرسنل نظامی و تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه انجام دهد را تشریح کرد.

در این نامه سرپرست وزارت دفاع آمریکا با اعلام اینکه به آموزش ۴۲ پرسنل نظامی نیروی هوایی ترکیه در پایگاه هوایی «اگلین» پایان خواهند داد، خواستار ترک این پایگاه هوایی از سوی پرسنل نیروی هوایی ترکیه تا تاریخ ۳۱ جولای شده است.

همچنین اعزام 34 پرسنل نیروی هوایی ترکیه به آمریکا برای دریافت آموزش های مربوط به جنگنده های اف-۳۵ نیز لغو شده است. طبق برنامه قرار بود ۳۴ پرسنل ارتش ترکیه تا نوامبر سال جاری برای آموزش پرواز و نگهداری این جنگنده ها به آمریکا اعزام شوند.

شاناهان از سوی دیگر گفته که درحال بررسی عدم دعوت از مقامات ترک برای شرکت در نشست درباره جنگنده های اف-۳۵ در تاریخ ۱۲ ژوئن هستند.

عدم سفارش جدید به شرکت‌های ترکیه برای تامین قطعات مورد نیاز جنگنده های اف-۳۵ و تلاش آمریکا برای یافتن تامین کنندگان جایگزین برای شرکت های ترک که هم اکنون درحال ساخت قطعات سفارش شده هستند نیز از دیگر موارد مطرح شده در نامه پاتریک شاناهان خطاب به خلوصی آکار است.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در پایان تاکید کرده در صورتی که ترکیه از خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه صرف نظر کند، واشنگتن نیز از اجرای موارد پیش بینی شده در این نامه منصرف خواهد شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024