پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 07.06.2019, 20:36

نخست وزیر ژاپن قبل از سفر به تهران با نتانیاهو تلفنی گفت‌وگو کرد

رادیو فردا: حساب توئیتری نخست وزیر اسرائیل روز جمعه ۱۷ خرداد در پیامی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو پیش از سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران، با او تلفنی گفت‌وگو کرده است.

در این پیام توئیتری آمده، شینزو آبه در این گفت‌وگوی تلفنی، «اطلاعات مربوطه را در آستانه سفر خود به ایران به آگاهی بنیامین نتانیاهو رسانده است.»

نخست وزیر اسرائیل همچنین به «لزوم ادامه فشار علیه رژیم ایران، برای متوقف ساختن رفتار خصمانه‌اش در منطقه» اشاره کرده است.

نخست وزیر ژاپن برای میانجیگری میان آمریکا و ایران بر سر برنامه هسته ای تهران تلاش می کند؛ اقدامی که به نوشته وال استریت ژورنال یک تلاش دیپلماتیک بین المللی نادر از سوی رهبر ژاپن است.

این روزنامه می نویسد، شینزو آبه طی پنج بار بازی گلف با دونالد ترامپ و بیش از ده بار گفت‌وگو با وی، رابطه ای صمیمی با رئیس جمهوری آمریکا برقرار کرده و اخیرا نیز با جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو داشته است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات ژاپنی می نویسد، نخست وزیر ژاپن قرار است ۱۲ و ۱۳ ژوئن (۲۲ و ۲۳ خرداد) در تهران باشد و با آیت‌الله علی خامنه‌ای و حسن روحانی دیدار و گفت‌وگو کند.

سخنگوی دولت ژاپن روز پنجشنبه ۱۶ خرداد گفت که این کشور می خواهد برای رسیدن به «یک راه حل صلح آمیز» نقش «فعالانه‌ای» ایفا کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024