شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 11 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.06.2019, 9:44

تمدید یکماهه بازداشت موقت کیوان صمیمی

حکم بازداشت موقت کیوان صیمیمی، فعال حقوق بشر ملی-مذهبی، سردبیر مجله ایران فردا و رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات برای یک ماه دیگر تمدید شد.

این فعال سیاسی ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر در تجمع کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان کارگری بازداشت شد.

به گزارش کلمه، حکم بازداشت موقت وی یکماهه بوده، ولی با وجود اینکه بیش از دو هفته از پایان بازجویی‌های وی می گذرد، به بهانه ادامه بررسی و تحقیقات، حکم بازداشت موقت او برای یک ماه دیگر نیز تمدید شده است.

کیوان صمیمی از مبارزان و زندانیان سیاسی زمان شاه بوده که بعد از انتخابات 88 هم 6 سال را در زندانهای اوین و رجایی شهر در حبس به سر برده است.

او هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت موقت است. همبندی هایش از او نقل می کنند که مانند همیشه روحیه بالایی دارد و به دیگران نیز روحیه می دهد و به تعبیر خودش «شاد، آرام و محکم» است. وی بویژه از این فرصت برای پیگیری و دفاع از حقوق کارگران و روزنامه‌نگاران استفاده می کند چرا که به خصوص در شرایط فعلی کشور، لزوم تقویت انسجام و افزایش اعتماد به جریانهای داخلی را ضروری می‌داند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024