چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 04.06.2019, 9:47

وزیران خارجه هلند و آمریکا درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند

وزیر خارجه هلند گفت که در دیدار با همتای آمریکایی‌ خود درباره ایران و ونزوئلا گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، استف بلاک وزیر امورخارجه هلند پس از ورود مایک پمپئو همتای آمریکایی‌اش به این کشور با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به ارائه جزئیاتی درباره دیدارش با پمپئو در لاهه پرداخت.

وی نوشت: ما درباره ایران، ونزوئلا، تعهدمان برای رسیدگی به فعالیت‌های مخرب سایبری و تعهد قوی خود به اتحاد فراآتلانتیک گفت‌وگو خواهیم کرد.

وزیران امورخارجه آمریکا و هلند قرار است روز دوشنبه (امروز) در حاشیه کنفرانسی در لاهه با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو روز یک‌شنبه نیز در حالی که برای شرکت در یک نشست غیر رسمی و محرمانه به سوئیس سفر کرده بود، گفت که آمریکا آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است اما لازم است که ایران مانند یک کشور عادی رفتار کند.

وی در یک کنفرانس خبری با همتای سوئیسی خود گفت: چالش‌هایی واقعی در ایران وجود دارد که نه در اثر تحریم‌های اقتصادی، بلکه به دلیل چهل سال حکومت در آنجا به وجود آمده‌اند.

پمپئو در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: دنیا باید بداند که ما به دقت نظاره‌گر این هستیم که ایران چگونه به برجام پابند است که این نه تنها شامل آب سنگین می‌شود، بلکه در برگیرنده مقدار اورانیوم غنی‌شده‌ای است که در حال ذخیره کردن آن هستند. ما با دقت این را که چند سانتریفیوژ مستقر دارند و اینکه آیا واقعاً آن‌ها را فعال یا بارگذاری خواهند کرد رصد می‌کنیم. ما بسیار به فکر این موضوعات هستیم.

وزیر امورخارجه آمریکا پیش از سوئیس نیز به آلمان سفر و در دیدار با مقامات این کشور درباره ایران گفت‌وگو کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024