جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 08.05.2019, 22:56

آتش سوزی در بازار بزرگ تاریخی تبریز

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز اعلام کرد: با تلاش همکاران تاکنون ۸۰ درصد آتش سوزی در سرای «دو دری» بازار تاریخی و بزرگ تبریز کنترل شده است.

جلیل ستاری بامداد پنجشنبه در حالی که در محل وقوع آتش سوزی حضور داشت و سرفه های ممتد ناشی از دود حریق به وی اجازه صحبت نمی داد، به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای آتش نشان حاضر در محل با تمام وجود برای کنترل و اطفای ۱۰۰ درصدی آتش می کوشند.

وی افزود: با توجه به اهمیت تاریخی و گستردگی محل آتش سوزی، همکاران همه ۲۰ ایستگاه آتش نشانی موجود در تبریز برای اطفای حریق بسیج شده‌اند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در پاسخ به این سوال که فکر می کنید آتش سوزی بازار تبریز چه زمانی به طور کامل خاموش می شود، گفت: نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد، اما ما با تمام توان می کوشیم.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است که نیروهای آتش نشانی حاضر در محل با تمام قوا برای اطفای آتش تلاش می کنند؛ آنان برای هدایت دود ناشی از آتش سوزی در سرای «دو دری» به بیرون، سقف بخشی از بازار را شکافتند.

خودروهای آتش نشانی نیز برای تسهیل کار اطفای حریق، به رغم دشواری های موجود، تا داخل بازار سرپوشیده تبریز پیش رفته اند.

در همین حال خیابان دارایی تبریز به عنوان یکی از معابر دارای دسترسی به بازار و نزدیک ترین محل به سرای «دو دری»، محل وقوع اتش سوزی، در کنترل پلیس بوده و تردد وسایل نقلیه در آن، برای تسهیل رفت و آمد خودروهای آتش نشانی و امدادی، ممنوع است.

اورژانس تبریز نیز با سه دستگاه آمبولانس آماده ارایه هر گونه کمک احتمالی است و نیروهای هلال احمر نیز حضور چشمگیری در محل دارند.

استاندار آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز و دیگر مقام های استانی و شهری نیز به همراه نیروهای آتش نشان، امدادی و پلیس در بازار حضور یافته اند؛ حتی نیروهای ارتش نیز از ساعات نخست آتش سوزی برای هر گونه کمک احتمالی در محل حاضرند.

آتش سوزی در سرای «دو دری» بازار تبریز خوشبختانه خسارت جانی نداشته و تنها یک مامور آتش نشان از ناحیه چشم مصدوم و توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان نیکوکاری اعزام شده است؛ هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نشده است.

سرای «دو دری» بازار بزرگ تبریز در مهر ماه ۱۳۸۸ نیز بر اثر سهل انگاری دچار آتش سوزی و خاکستر شد؛ این محل پس از آن مرمت و بازسازی شد.
بازار بزرگ تبریز به وسعت یک کیلومتر مربع در فهرست یونسکو ثبت شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024