جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 18.04.2019, 13:05

بهار عربی، پایان نیافته است

خبرگزاری آناتولی

دکتر علی محی‌الدین قره‌داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: بهار عرب علی‌رغم موانع و مشکلات به پایان نرسیده و مسلمانان به دنبال اصلاح سیستم حاکم بر کشورهای‌شان هستند.

وی همچنین تصریح کرد:

«اوضاع جهان اسلام از لحاظ نظامی-سیاسی تاریک، بد و خلاف اصول و ارزش‌های اسلامی است، اما مسلمانان در مرحله پیشرفت و توسعه و برای بهبود وضعیت و اصلاح سیستم تلاش می کنند.

علی‌رغم مشاکل و موانع در جهان اسلام، به‌ویژه در سوریه و مصر مسلمانان مایوس نشده‌اند. خیزش مردم سودان و الجزایر نشانه می دهد که بهار عربی پایان نیافته است. ما از خیزش و انقلاب مردم علیه دیکتاتورها حمایت می‌کنیم.

تفرقه و عدم وحدت و حمایت برخی رهبران کشورهای عربی از منافع آمریکا و اسرائیل دردناک است. بعضی از آنها نیز به دنبال اجرای سیاست‌های صهیونیسم علیه عرب‌ها، مسلمانان و اراده مردم فلسطین هستند.

برخی حامی اسرائیل و معامله قرن آمریکا شده در قبال اقدامات واشنگتن علیه قدس که خلاف قوانین بین المللی است، سکوت کرده‌اند. به همین دلیل، آمریکا حاکمیت اسرائیل را بر جولان اشغالی به رسمیت شناخت.

ناگفته نماند که رویکرد برخی کشورها مانند ترکیه، قطر، اردن و مراکش در قبال فلسطین و قضیه امت قابل احترام است.

انتخابات اخیر ترکیه انعکاس اراده و پیروزی مردم این کشور است. این انتخابات نشانه فرهنگ مردم ترکیه و در نهایت این کشور پیروز است.

به مردم ترکیه و احزاب پیروز در انتخابات تبریک عرض می کنیم. از برخی احزاب خواستیم تا روش های خود را پس از انتخابات اخیر مورد بازنگری قرار دهند.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024