جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 13.04.2019, 14:27

تخلیه ۲۷۰ روستا در خوزستان از ابتدای سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز ۲۷۰ روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، ۱۰۹ روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
انتخاب
دیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز ۲۷۰روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، ۱۰۹ روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.
کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران، در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز، ۲۷۰روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، ۱۰۹روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.
وی افزود: ۹۲اردوگاه از جمله چادرها، حسینیه‌ها، پادگان‌ها، مدارس و ... جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستانی درنظر گرفته شده است که ۱۱۸هزار نفر در این اردوگاه‌ها جهت اسکان اضطراری مستقر شده‌اند.
حاجی‌زاده عنوان کرد: سیلاب اخیر به ۴۳۸هزار واحد مسکونی شهری و ۸هزار و۷۰۰واحد مسکونی روستایی آسیب وارد کرده است؛ همچنین در این بازه زمانی، ۴۰۰هزار راس دام سبک و سنگین جابه‌جا و تعلیف شده است.
طغیان ۳ رودخانه عظیم خوزستان یعنی کرخه، دز و کارون وبه تبع آن بارندگی‌های شدید و پی‌در‌پی در مناطق شمالی خوزستان، سبب جاری شدن سیلاب در این استان شد که نتیجه آن تخلیه ۲۷۰روستا به‌صورت کلی و جزئی و وارد آمدن خسارت به جاده‌های مواصلاتی، منازل مسکونی شهری و روستایی و زمین‌های کشاورزی بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024