شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Thu, 11.04.2019, 21:20

ساکنان ۴ هزار واحد آسیب دیده، تمام دارایی خود را از دست داده‌اند

امتداد: با گذشت چند روز از ورود سیلاب به مناطق مختلف استان لرستان، شرایط در برخی از شهرهای این استان، همچنان وخیم بوده و گل و لای با ارتفاع بالا، همچنان در منازل مردم منطقه وجود دارد. در همین رابطه، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و قائم مقام استاندار لرستان در ستاد مدیریت بحران، ضمن اشاره به وضعیت شهرستان پلدختر پس از سیلاب روزهای گذشته در گفت‌وگو با امتداد، اظهار داشت:

آسیب‌ها و خسارات سیل در این منطقه از استان بسیار بالا بوده و اکیپ‌های متعددی از دستگاه‌های مختلف بومی و کشوری، همچنان مشغول لایروبی و گل زدایی از منازل شهروندان هستند.

عملیات لایروبی در حدود ۴۰ درصد از سطح منطقه شهرستان پلدختر انجام شده و به صورت شبانه‌روزی تا پاکسازی نهایی منطقه ادامه خواهد داشت. البته در صورتی که در روزهای آینده شاهد بارش باران در منطقه نباشیم، می‌توان به پاکسازی منطقه در طول ۷۲ ساعت آینده امیدوار بود. 

بالغ بر ۲ هزار نیروی ارتش با همراهی سپاه، هلال احمر، شهرداری تهران، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های بومی و کشوری در حال حاضر، مشغول امدادرسانی و عملیات عمرانی در سطح منطقه هستند و همکاری خوبی در حال حاضر در میان نیروهای فعال در منطقه به چشم می‌خورد.

پل شهدای هفتم تیر پلدختر در روزهای وقوع سیل در منطقه آسیب‌دیده و از مدار عبور و مرور خارج شده بود و با همت نیروهای عملیاتی و عمرانی ارتش، امروز شاهد بهره‌برداری یک پل موقت در مسیر رودخانه بودیم. آب شرب منطقه نیز در چند روز گذشته قطع شده و در برخی مناطق، همچنان مترصد لایروبی برای اتصال مجدد انشعاب آب هستیم.

در حوزه توزیع اقلام حمایتی و ضروری نیز در چند روز گذشته مشکلاتی به وجود آمده بود که خوشبختانه در حال حل و فصل است. در این راستا، جمعیت هلال احمر با توزیع دفترچه‌های امدادی در میان خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل، نسبت به توزیع اقلام در میان مردم اقدام کرده و تعدادی از همشهریان که فاقد دفترچه بودند، نیز با صورت‌برداری بعدی در کمترین زمان ممکن دفترچه و اقلام خود را دریافت خواهند کرد.

از بالغ بر ۱۵ استان کشور، ماشین‌آلاتی به منطقه اعزام شده و بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین سنگین در حال حاضر و به صورت شبانه‌روزی در حال امدادرسانی عمرانی در شهرستان‌های مختلف استان هستند.

برآورد اولیه در خسارات سیل در استان لرستان بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت است که این رقم، بدون در نظر گرفتن خسارت‌های مردمی و تنها بر اساس خسارات زیرساختی دریافت شده است. البته باید این مهم را هم در نظر داشت که بدون شک در روزهای آینده با پایداری وضعیت حاکم بر منطقه به احتمال قوی شاهد افزایش خسارات در بررسی‌های دقیق و کارشناسی‌تر خواهیم بود.

جمعیت هلال احمر با همراهی خیرین و موکب‌ها در مناطق مختلف مشغول تامین غذا و مواد خوراکی برای سیل‌زدگان هستند و در حوزه تامین مواد غذایی با مشکل خاصی مواجه نیستیم. ساکنان بالغ بر ۴ هزار واحد آسیب‌دیده در سیل، تمام دارایی خود را از دست داده و تنها موفق به نجات جان خود شده‌اند.

همچنین در حوزه تامین نیازهای پزشکی مردم منطقه نیز، دانشگاه علوم پزشکی با همراهی پزشکانی از شرکت نفت و پزشکان خیر پای کار آمده و خوشبختانه در این حوزه و حوزه تامین اقلام دارویی مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد.

پس از اعلام هلال احمر برای ایجاد کمپ اسکان موقت، بسیاری از مردم در مخالفت با این مسئله، درخواست دریافت چادر مستقل کردند و پیرو همین مسئله به هریک از خانواده‌ها بر اساس آمار جمعیت هلال احمر، یک چادر توزیع شده است. همچنین آن دسته از خانواده‌هایی که در هنگام توزیع چادرها، دفترچه دریافت نکرده بودند، در حال دریافت چادر و اقلام حمایتی هستند.

اکنون همچنان نیاز به ماشین‌آلات سنگین مانند بیل مکانیکی و بولدوزر، در منطقه احساس می‌شود و امیدواریم با کمک سایر استان‌ها، این نیاز را نیز تامین کرده و به روند عملیات بازسازی عمرانی منطقه سرعت ببخشیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024