جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 06.04.2019, 16:15

در انفجار باتری یک زیردریایی ایران سه نفر کشته شدند

دویچه وله: در پی انفجار باتری یک زیردریایی در بندرعباس سه نفر از کارکنان وزارت دفاع ایران جان خود را از دست دادند. خبرگزاری فارس نوشته است حادثه در اثر انفجار گاز هیدروژن و مخزن باتری زیردریایی رخ داده است.

رسانه‌های بعد از ظهر روز شنبه ۱۷ فروردین (۶ آوریل ۲۰۱۹) از انفجار در یک زیردریایی ایران خبر دادند. عزیزالله کناری، سرپرست فرمانداری بندرعباس، به خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس گفت: «در این حادثه که عصر امروز در صنایع شهید درویشی بندرعباس رخ داد سه تن از کارکنان صنایع دریایی شهید درویشی بندرعباس به شهادت رسیدند.»

بنابر این گزارش، “صنایع دریایی شهید درویشی” زیرمجموعه‌ وزارت دفاع ایران، در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس و در مجاورت مجتمع ایزوایکو (مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فرا ساحل ایران) واقع شده است. فعالیت این مجموعه ساخت و تعمیر شناور‌های سطحی و زیرسطحی نظامی است.

خبرگزاری فارس در گزارش خود از دو حادثه پی در پی خبر داده و نوشته است: «یک فروند زیردریایی متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای سرویس و تعمیرات در سوله‌ای واقع در محوطه مجتمع کشتی‌سازی شهید درویشی وزارت دفاع واقع در غرب بندرعباس قرار داشت دچار حادثه انفجار گاز هیدروژن شد و دو نفر از پرسنل بخش فنی برق به شهادت رسیده‌اند.»

بنابر گزارش خبرگزاری فارس «مدتی بعد، در حالی که نیروهای امدادی در حال مهار آتش بودند مخازن باتری این زیردریایی نیز انفجار دوم را به وجود آورد که یک نفر امدادگر نیز به شهادت رسید».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024