جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 05.04.2019, 14:46

بازداشت ۸ فعال دیگر حقوق زنان در عربستان سعودی

عربستان سعودی در تازه‌ترین دور از بازداشت حامیان حقوق زنان، هشت نفر از جمله دو شهروند آمریکایی- عربستانی را بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک فرد مطلع اعلام کرد که عربستان سعودی در تازه‌ترین دور از بازداشت حامیان حقوق زنان و افراد مرتبط با فعالان زندانی، هشت نفر از جمله دو شهروند آمریکایی- عربستانی را بازداشت کرد.

این افراد به خاطر انتقاد از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بعد از کشته شدن جمال خاقشجی، روزنامه نگار واشنگتن پست بازداشت شدند. این بازداشت‌ها در حالی انجام گرفت که اعتراض جهانی نسبت به کشته شدن خاشقجی در عملیاتی که توسط مشاوران ارشد پیشین ولیعهد عربستان هدایت شد، جریان دارد.

بیشتر این افراد که روز پنجشنبه بازداشت شدند، از فعالان حقوق بشری پیشرو نبوده اما نویسنده و مدافع اصلاحات اجتماعی بزرگتر بوده و ارتباطاتی با فعالان حقوق زنان که در حال حاضر در زندان به سر می‌برند، دارند.

در میان بازداشت‌شدگان یک زن باردار نیز حضور دارد. باقی زندانیان مرد هستند که بدر الابراهیم و صلاح الحیدر دو تابعیتی بوده و شهروند آمریکا هستند.

این بازداشت‌ها بخشی از کمپین سرکوبی است که مقامات عربستان آن را اجرایی می‌کنند. تاکنون چندین نفر از فعالان، روحانیان و مخالفان دولت بازداشت شده‌اند؛ مساله‌ای که انتقادها درباره تلاش عربستان برای از بین بردن مخالفان سیاسی را مطرح کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024