جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 04.04.2019, 11:29

پیام خداحافظی بوتفلیقه

رئیس‌جمهور مستعفی الجزایر در پیام خداحافظی خود دستاوردهایش در طی 20 سال ریاست‌جمهوری‌اش را یادآور شده و از مردم این کشور خواست او را به خاطر اشتباهاتش ببخشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور مستعفی الجزایر در پیام خداحافظی خود گفت: من پست خود را ترک می‌کنم اما نباید بدون دادن پیام آخرم این مسیر را رها کنم. من از تمامی مردم کشورم می‌خواهم به خاطر کوتاهی‌ها و اشتباهاتی که کرده‌ام مرا ببخشند هرچند که نهایت سعی خود را به کار بردم تا خدمتگذار تمامی الجزایری‌ها باشم.

وی در پیام خود آورده است: به زودی الجزایر رئیس‌جمهور جدیدی خواهد داشت و من امیدوارم که خداوند به او برای تحقق آرمان‌ها و چشم‌اندازهای ملتمان کمک کند. به رغم شرایط بحرانی از ۲۲ فوریه اما خدا را سپاسگذارم که من همچنان کاملا امیدوارم که این مسیر ملی متوقف نخواهد شد و به سمت شکوفایی و پیشرفت خواهد رفت. این مسأله خیلی مهم است که جوانان و زنان بتوانند پست‌های سیاسی و پارلمانی و اداری داشته باشند و اطمینان دارم که می‌توانند در مهار چالش‌های کشور و ساختن آینده آن سهیم باشند.

بوتفلیقه درباره روند سیاسی از زمان رسیدنش به قدرت در آوریل ۱۹۹۹ صحبت کرد و گفت: من برای ریاست کشورم داوطلب شدم تا وظایفی را که از زمانی که سرباز ارتش بودم تا مرحله مابعد استقلال به خاطر وفاداری به شهدا انجام دهم. خداوند به من کمک کرد تا ۲۰ سال در خدمت شما باشم و خداوند می‌داند که من همواره صادق و مخلص بودم. ما روزها و سال‌های خوبی داشتیم و روزهای سختی هم داشتیم. شما از برخی کارهای من راضی بودید از برخی هم ناراضی. من عرصه سیاسی را ترک می‌کنم درحالی که ناراحت یا نگران آینده کشورم نیستم. من همواره محبت شما را به یاد دارم و هرگز این خاطرات را فراموش نمی‌کنم. شما همواره در قلب من جای خواهید داشت.

بوتفلیقه بعد از اعتراضات گسترده مردم علیه نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای دور پنجم از سمت خود استعفا داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024