جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 22.03.2019, 19:20

پمپئو: ترامپ را خدا فرستاده تا اسرائیل را از شر ایران نجات دهد

بی بی سی: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید به عقیده او امکان دارد دونالد ترامپ را خدا فرستاده باشد تا اسرائیل را از شر ایران نجات دهد.

آقای پمپئو در سفر به اسرائیل به یک شبکه مسیحی گفت که ایمان او باعث چنین باوری شده است.

او همچنین از تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا قدردانی کرد که می‌خواهد «مطمئن باشد این دموکراسی در خاورمیانه، این دولت یهودی، برقرار می‌ماند.»

این مصاحبه در زمان عید پوریم یهودیان انجام شد که امسال همزمان شده بود با نوروز. این عید شکرگزاری یهودیان است برای نجات یافتن از نسل کشی که بر اساس عهد عتیق به کمک ملکه استر (ستاره) ملکه پارسی در زمان هخامنشی رخ داده است.

مصاحبه کننده در همین باره سوال از آقای پمپئو سوال کرد و او پاسخ داد: «اگر دونالد ترامپ در زمانی مثل این سر برآورده باشد، درست مثل ملکه استر، برای کمک به مردم یهود از خطر ایران است.»

«به عنوان یک مسیحی، من صد در صد فکر می‌کنم که چنین چیزی ممکن است.»

«من مطمئنم که اینجا کار خدایی در جریان است.»

وزیر خارجه آمریکا پس از اسرائیل امرزو به لبنان سفر کرد و از این کشور خواست تا در مقابل «جنایت، تهدید و ترور» حزب‌الله بایستد. او همچنین گفت: «فشار ما به ایران ساده است، هدف قطع بودجه تروریست‌ها و جواب داده است.»

«ما فکر می‌کنیم که کارهای ما همین حالا هم حزب‌الله را در مضیقه گذاشته است.»

دونالد ترامپ ضدیت خود با حکومت ایران را بارها اعلام کرده، توافق هسته‌ای با ایران را یکجانبه لغو کرده و تحریم‌های وسیعی را علیه ایران اعمال کرده است. امروز ۳۱ فرد و نهاد به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.

آقای پمپئو اولین کسی نیست که «دستی الهی» را پشت کارهای آقای ترامپ می‌بیند، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید هم تقریبا دو ماه پیش به یک شبکه تلویزیونی مذهبی گفت ریاست جمهوری آقای ترامپ «خواست خدا» بوده است.

مقامات دیگر مثل مایک پنس معاون رئیس جمهور و جف سشنز دادستان کل سابق هم در اظهارنظرهای رسمی به آیات انجیل ارجاع داده بودند.

دولت آقای ترامپ در صد سال گذشته اولین دولتی است که اعضای کابینه گروه انجیل‌خوانی تشکیل داده‌اند و آقای پمپئو هم عضو آن است.

از آقای پمپئو در سفر به اسرائیل انتقاد شد چرا که برای کنفرانس خبری فقط از اصحاب رسانه که «اهل ایمان» هستند برای حضور دعوت کرد.

آقای ترامپ دیروز بر خلاف قواعد بین‌المللی بلندی‌های جولان را، که به سوریه تعلق دارد و در اشغال اسرائیل است، بخشی از خاک اسرائیل دانست.

او سال گذشته هم بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته بود. سوریه و ایران این اقدام را محکوم کرده و وزارت خارجه ایران گفته تصمیم‌های شخص آقای ترامپ باعث بحران در منطقه می‌شود.

هفته آینده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای حضور در نشست ایپک -لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا- به واشنگتن می‌رود و با دونالد ترامپ هم دیدار می‌کند.

آقای ترامپ در روزهای گذشته حزب دموکرات آمریکا را به اسرائیل ستیزی و یهودستیزی متهم کرده است.

تمام این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که کمتر از سه هفته دیگر در اسرائیل انتخابات برگزار می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024