شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 11.02.2019, 20:46

تشدید بیماری آرش صادقی و مخالفت مسوولان زندان رجایی شهر با اعزام او به بیمارستان

یک منبع مطلع به کمپین حقوق بشر در ایران گفت خودداری مسئولان قضایی از تکمیل درمان آرش صادقی و مخالفت با اعزام او به بیمارستانی خارج از زندان، سلامتی این فعال مدنی را به خطر انداخته است. پس از تشخیص یک غده خطرناک در ناحیه دست و بازوی آرش صادقی، درمان این زندانی سیاسی پس از یک عمل جراحی و نمونه‌برداری در شهریور ماه متوقف شد و مسئولان زندان علیرغم رشد تومور و تشدید عفونت، اجازه اعزام مجدد او به بیمارستان را صادر نکرده اند.

یک منبع مطلع روز ۲۱ بهمن به کمپین گفت بیماری آرش صادقی دوباره عود کرده و این زندانی سیاسی به دلیل عفونت و تورم محل زخم توانایی کنترل حرکات دست راستش را از دست داده است. این منبع گفت به دلیل توقف درمان تومور در مرحله نمونه گیری اولیه، پزشک زندان رجایی شهر توصیه کرده آرش صادقی به دلیل رشد دوباره و بزرگ شدن غده کندروسارکوم باید هر چه سریع‌تر به بیمارستانی خارج زندان منتقل شود و ممکن است برای توقف رشد تومور به شیمی درمانی نیاز داشته باشد: «پس از عمل جراحی برای نمونه برداری، پزشک معالج آرش تجویز کرد او باید ماهیانه به بیمارستان مراجعه کند تا تومور بررسی شود و در صورت رشد جلویش گرفته شود، اما رئیس زندان رجایی شهر هر بار به بهانه ای با اعزام مخالفت می‌کند، نمی‌تواند حرکت دستش را کنترل کند عفونت محل زخم هر روز بیشتر میشود و پزشک بهداری زندان گفته باید برای بررسی تومور اعزام شود و اگر رشد تومور متوقف نشود به شیمی درمانی احتیاج دارد که به معنی بستری شدن طولانی در بیمارستان است.»

وجود تومور خطرناک پس از آن مشخص شد که آرش صادقی در تیر ۹۷ به دلیل درد شدید در ناحیه کتف و بازو به بیمارستان منتقل شد. پزشکان پس از نمونه‌برداری از غده نتیجه گرفتند تومور از نوع کندروسارکوم است که در صورت تشدید ممکن است به سرطان منجر شود. منبع کمپین گفت مسئولان زندان رجایی شهر دلیل صادر نکردن مجوز اعزام آرش صادقی به بیمارستان را خودداری او از پوشیدن لباس زندان در آخرین اعزام ذکر کرده‌اند. آرش صادقی مهر ماه ۹۷ برای آخرین بار به بیمارستان اعزام شد و همان روز به زندان بازگردانده شد. به گفته منابع کمپین، مامور بدرقه زندان به دلیل خودداری او از پوشیدن لباس زندان در طول مسیر و همچنین در بیمارستان با او بدرفتاری کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده و در گزارشی به رئیس زندان این زندانی سیاسی را به توهین به ماموران بدرقه متهم کرده است.

پدر آرش صادقی نیز روز ۲۱ بهمن، تشدید بیماری و خطرناک بودن شرایط فرزندش را در مصاحبه با کمپین تایید کرد و گفت بر اساس اخباری که دریافت کرده بیماری فرزندش روز به روز تشدید می‌شود. حسین صادقی به کمپین گفت قرار است روز ۲۴ بهمن در زندان رجایی شهر با آرش ملاقات کند و تا زمان ملاقات یا اعزام به بیمارستان و نظر پزشکان نمی‌توان درباره شرایط تخصصی پزشکی صحبت کرد و چیزی که مشخص است ضرورت اعزام فوری به بیمارستان است. حسین صادقی در حساب توییتری اش نوشته «آرش مثل شمع دارد آب می‌شود و در آخرین ملاقات دستش را از پدرش پنهان می‌کرده تا موجب ناراحتی او نشود.

آرش صادقی فعال سیاسی و مدنی ۳۸ ساله از سال ۱۳۸۸ تا کنون بارها به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی و حقوق بشری مسالمت‌ آمیز توسط نهادهای امنیتی مختلف بازداشت و محاکمه و زندانی شده است. آقای صادقی در پرونده‌های مختلف مجموعا به ۱۵ سال زندان محکوم شده و هیجده خرداد ۹۵ برای تحمل حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این فعال سیاسی مدنی طی مدت تحمل زندان بارها به دلیل تضییع حقوقش دست به اعتصاب غذا زده و یکی از دلایل اصلی بیماری او ضعف ناشی از اعتصاب غذا و عدم درمان بوده است. گلرخ ایرایی همسر آرش صادقی نیز به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی بارها بازداشت شده است، خانم ایرایی به دلیل کشف یک یادداشت منتشر نشده به توهین به مقدسات متهم و به شش سال حبس محکوم شده و در زندان قرچک ورامین محبوس است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024