جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.01.2019, 20:53

کیقرخواست علیه مشاور رسانه‌ای حسن روحانی

دادستان تهران: حصر باقی است و پوسته آن نیز نشکسته است

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست علیه یک مقام دولتی [حسام‌الدین آشنا،‌ مشاور رسانه‌ای حسن روحانی] به دلیل اظهارنظر در خصوص حصر مبنی بر اینکه «از حصر پوسته‌ای باقی نمانده است» خبر داد و گفت: در مورد گوینده این مطلب کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از قوه قضائیه، عباس جعفری دولت آبادی در نشست با مدیران رسانه‌ها اظهار داشت: در خصوص حصر اخباری در رسانه‌ها منتشر می شود که صحت آن باید توسط دبیرخانه شورای امنیت ملی تایید شود.

دادستان تهران با اشاره به اظهارات یک مقام دولتی مبنی بر اینکه «از حصر پوسته‌ای باقی نمانده است»، از مسئولان خواست که متناسب با جایگاه و مسئولیت خود اظهار نظر کنند.

وی با بیان اینکه حصر باقی است و پوسته آن نیز نشکسته است، بیان داشت: هر زمان این پوسته شکست، از سوی مراجع ذیربط اعلام خواهد شد و مطبوعات اخبار حوزه حصر را صرفاً پس از تایید دبیر­خانه شورای امنیت ملی کشور منتشر کنند.

انتقاد از انتشار مصاحبه فائزه هاشمی

دادستان تهران با تاکید بر وظایف قانونی مطبوعات در انتشار اخبار صحیح، پیرامون درج مصاحبه‌ای در یکی از روزنامه‌ها که مصاحبه شونده ادعای فروپاشی نظام را مطرح کرده بود، گفت: این حرف از سوی دشمنان از جمله وزیر خارجه آمریکا هم طرح می‌شود و تکرار این موضوع از زبان فردی ایرانی در یک روزنامه داخلی، این سوال را مطرح می‌سازد که چه تفاوتی است میان رسانه داخلی و دشمن که هر دو فروپاشی نظام را مطرح می‌کنند.

وی افزود: ممکن است فردی به موضوعی اعتقاد داشته باشد، ولی اینکه رسانه‌ها اعتقاد این فرد را منتشر کنند، تعجب برانگیز است.

جعفری دولت آبادی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی سقوط نخواهد کرد، از برخی افراد که بلندگوی تبلیغاتی برخی جریان‌های خاص می‌شوند خواست که از فضاسازی منفی خودداری کنند و به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنند.

فائزه هاشمی،  روز پنجشنبه ششم دیماه ۹۷ در مصاحبه با روزنامه «مستقل» گفت، نظام جمهوری اسلامی دچار فروپاشی محتوایی شده است و اگر فروپاشی فیزیکی تاکنون رخ نداده، به دلیل این است که مردم نگران‌اند بعد از جمهوری اسلامی چه کسی بر سر کار خواهد آمد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024