جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 15.01.2019, 21:20

کارنامه خونین رژیم اسد در سال ۲۰۱۸

شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) با انتشار گزارش موارد نقض حقوق بشر از سوی رژیم اسد در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد: طی سال گذشته ۶ هزار و ۹۶۴ غیرنظامی در سوریه جان باختند و از این تعداد ۴ هزار و ۱۶۲ نفر به دست نیروهای رژیم اسد کشته شدند.

براساس این گزارش در سال ۲۰۱۸ آمار قربانیان کودک به ۷۱۳ نفر رسیده و ۵۶۲ زن نیز از سوی نیروهای رژیم اسد به قتل رسیده‌اند.

همچنین در جریان حملات هوایی رژیم که با حمایت روسیه طی سال گذشته ترتیب داده شد، ۴۶۷ غیرنظامی از جمله ۱۶۹ کودک و ۵۱ زن جان باختند. از سوی دیگر این آمار در حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به ۱۷۵ کودک و ۹۰ زن می‌رسد.

این در حالیست که در مجموع هزار و ۱۰۷ غیرنظامی از جمله ۲۴۷ کودک و ۱۴۵ زن در حملات گروه‌های ناشناس کشته شده و ۴۴۶ غیرنظامی دیگر که در میان آنها ۸۲ کودک و ۴۱ زن به چشم می‌خورد به دست گروه تروریستی داعش کشته شدند.

شبه‌نظامیان کرد موسوم به «ی.پ.گ» نیز ۲۸۵ غیرنظامی از جمله ۲۹ کودک و ۲۶ زن را به قتل رسانده و مخالفان نظامی و گروه‌های مسلح مخالف رژیم نیز مسبب مرگ ۸۰ غیرنظامی از جمله ۲۱ کودک و ۸ زن شدند.

بنا به گزارش شبکه حقوق بشر سوریه سال گذشته در مجموع ۷ هزار و ۷۰۶ نفر از جمله ۵۰۴ کودک و ۶۹۹ زن از سوی رژیم بشار اسد و ۵ هزار و ۶۰۷ نفر از طرف نیروهای وابسته به آن خودسرانه بازداشت شدند. اغلب این افراد را کسانی که توافق «سازش» در مناطق تحت کنترل رژیم را امضا کرده یا از خارج از کشور به این مناطق بازگشته‌اند، تشکیل می‌دهد.

در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان «ی.پ.گ» نیز در مجموع ۹۶۵ نفر که در میان آنها ۸۳ کودک و ۷۴ زن دیده می‌شود، خودسرانه بازداشت شدند. این تعداد در موارد مربوط به گروه داعش به ۳۳۸ نفر از جمله ۲۸ کودک و ۱۳ زن و گروه‌های مسلح مخالف رژیم به ۷۹۶ نفر از جمله ۳۸ کودک و ۱۶ زن می‌رسد.

از سوی دیگر ۵۳ پرسنل پزشکی و درمانی در حملات سال گذشته جان باختند که از این میان ۳۳ نفر در حملات رژیم اسد، ۵ نفر در حملات روسیه، ۴ نفر در حملات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، ۲ نفر در تهاجمات داعش، یک نفر در حمله‌های «ی.پ.گ» و ۸ تن دیگر در حملاتی که از سوی گروه‌های ناشناس صورت گرفت، کشته شدند.

رژیم اسد همچنین ۶ بار اقدام به حمله شیمیایی در مناطق مختلف سوریه کرده است. همچنین گزارش این شبکه حاکی از ۳ هزار و ۶۰۱ بار حمله با بمب‌های بشکه‌ای توسط رژیم اسد در سکونتگاه‌های غیرنظامی نشین در مناطق تحت کنترل مخالفان دارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024