جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 12.12.2018, 10:18

مدیر مالی «هوآوی» آزاد شد

دادگاه کانادا حکم آزادی «منگ ونژو» مدیر ارشد مالی شرکت چینی «هوآوی» که به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران دستگیر شده بود را به قید وثیقه ۱۰ میلیون دلار کانادا صادر کرد.

قاضی کانادایی «ویلیام ارکه» در جلسه دادگاه در شهر ونکوور در شرایطی که انتظار می رفت آمریکا اعاده او را درخواست کند حکم آزادی موقت منگ را صادر کرد. طبق شرایط اعلام شده توسط دادگاه، منگ باید در منزل خود در شهر ونکوور کانادا اقامت و وثیقه او را ۱۰ میلیون دلار کانادا شامل ۷ میلیون پول نقد و ۳ میلیون غیرمنقول اعلام کرده است.

منگ توسط یک شرکت امنیتی به طور شبانه روزی تحت نظارت قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم بازداشت خواهد شد.

وانژو منگ، مدیر مالی و دختر بنیانگذار شرکت هوآوی چین، یکم ماه جاری به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم ایران از سوی مقامات کانادا در شهر ونکوور دستگیر و روز جمعه گذشته جلسه استماعش به دنبال نرسیدن به حکمی قطعی به روز دوشنبه موکول شده بود.

مدیر مالی شرکت هوآوی در حال حاضر در ونکوور به سر می برد و انتظار می رفت با احتمال استرداد به ایالات متحده مواجه شود. در صورت استرداد به آمریکا در دادگاه منطقه شرقی نیویورک محاکمه می شود و ممکن است به اتهام معامله با ایران و فریب بانک ها و نهادهای آمریکایی به 30 سال حبس محکوم شود.

لازم به ذکر است مدیر مالی شرکت هوآوی با اتهاماتی از سوی آمریکا رو به روست. اتهاماتی مبنی بر اینکه وی ارتباط شرکتش با شرکتی دیگر را که سعی داشته است علیرغم تحریم‌های آمریکا به ایران تجهیزات بفروشد، پنهان کرده است.

شرکت فناوری هوآوی روز پنجشنبه در پکن با صدور بیانیه‌ای هر گونه تخلف توسط مدیر این شرکت را رد و اعلام کرد اطلاعات اندکی در مورد بازداشت خانم «وانژو» در دست دارد.

وزارت امور خارجه چین دو روز پیش در واکنش به بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی، سفیر آمریکا در پکن را فراخواند.

گفتنی است وزارت دادگستری آمریکا همچنین در ماه می سال جاری علیه شرکت هوآوی به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران تحقیقاتی را آغاز کرده بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024