جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 19.07.2018, 19:11

ژاپن خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

به گزارش روزنامه «نیکی» ژاپن؛ شرکت های انرژی ژاپن به دنبال افزایش فشارهای آمریکا تا آغاز ماه اکتبر واردات نفت از ایران را به صفر می رسانند.

بر این اساس، احتمالا ژاپن برای تامین نفت مورد نیاز خود، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به عنوان کشورهای جاگیزین ایران قرار خواهد داد.

پیشتر آمریکا به شرکت‌های ژاپنی « JXTG» و «ایدمیتسو کوزان» هشدار داده بود که تا آغاز تحریم های واشنگتن علیه ایران در ۴ نوامبر، به خرید نفت از این کشور پایان دهند.

در پی این اقدام آمریکا، دو بانک بزرگ ژاپن «میتسوبیشی یو اف‌ جی» و «میزوهو» هفته گذشته اعلام کردند که از تاریخ ۱۲ اوت به بعد فعالیت های بانکی تمامی نهادهایی که با ایران تجارت نفتی دارند متوقف خواهد شد.

بر اساس داده های وزرات اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن، این کشور در ماه مه امسال روزانه ۲۱۱ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه می امسال اعلام کرد که کشورش از برجام خارج و تحریم های علیه ایران که از سال ۲۰۱۵ در حال تعلیق بود، مجددا اعمال خواهد شد. آمریکا همچنین اعلام کرد که خریداران نفت ایران فرصت دارند تا چهار ماه نوامبر به قراردادهای خود با این کشور خاتمه دهند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024