جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.11.2017, 10:42

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در لیست ترور

مصر، عربستان سعودی و بحرین، اتحادیه جهانی علمای مسلمان، شورای بین المللی اسلامی و همچنین ۱۱ شخصیت دیگر را به لیست تروریسم خود اضافه کردند.

به گزارش خبرگزاری های رسمی مصر،این کشور به همراه عربستان سعودی و بحرین، اتحادیه جهانی علمای مسلمان به رهبری شیخ یوسف القرضاوی و شورای بین المللی اسلامی که مقر آن در دوحه است و همچنین ۱۱ شخصیت دیگر را به لیست تروریسم خود افزودند.

برخی از این افراد عبارتند از: خالد ناظم دیاب شهروند قطر، محمد جمال حشمت، محمود عزت، علاء علی و محمد السماحی از رهبران اخوان المسلمین مصر، قدری الشیخ و یحیی موسی از مخالفان مصری و حسن علی سلطان مخالف بحرینی.

در این گزارش همچنین آمده است:

«این اقدام جهت برای مبارزه با تروریسم است، زیرا این دو نهاد در پوشش اسلامی اقدامات تروریستی انجام داده اند. آن ۱۱ نفر نیز با دریافت کمک های مستقیم از قطر به عملیات تروریستی دست زده اند».

گفتنی است بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی از پنجم ژوئن گذشته با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد.

این چهار کشور همچنین با تحریم قطر یک درخواست ۱۳ ماده‌ای از جمله بستن شبکه تلویزیونی الجزیره را برای بازگشت روابط به حالت عادی اعلام کردند. دوحه این اقدام و خواسته‌ها را نقض قوانین بین المللی و غیرقابل قبول خوانده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024