جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.11.2017, 18:57

خبرهایی از توافق ميان بغداد و اربیل

العربیه فارسی
برخی منابع موثق از کردستان عراق به روزنامه فرامنطقه‌ای شرق الاوسط گفته‌اند که دادگاه فدرال عراق روز دوشنبه ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ تصمیم نهایی خود را در باره لغو همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق و نیز اختلاف بر مناطق مورد اختلاف رای خواهد داد.

طبق گفته این منابع قرار است مقامات منطقه کردستان به تصمیم دادگاه فدرال عراق احترام بگذارند و رای دادگاه را محترم شمارند.

این منابع به روزنامه شرق الاوسط گفتند که کردهای عراق گفتند حتی اگر رای دادگاه لغو همه‌پرسی کردستان باشد آنها به تصمیم دادگاه پایبند خواهند بود.

روزنامه شرق الاوسط نوشت: «یک کارشناس حقوقی کرد تاکید کرد حکومت اقلیم کردستان بین چکش حکومت مرکزی و سندان فشار مردم اقلیم که لغو همه‌پرسی را توهین به اراده خود می‌دانند قرار گرفته است».

او گفت:«رای دادگاه حکومت کردستان را از این وضعیت بلاتکلیفی بوجود آمده خارج خواهد کرد و در عین حال خواسته دولت مرکزی را نیز برآورده می‌کند».

این منبع همچنین به روزنامه شرق الاوسط اطلاع داده که تمام کسانی که در همه‌پرسی نقش داشتند بر لغو آن تعهد داده و قانون لغو آن را امضاء خواهند اما مقرر شده که این موضوع به رسانه‌ها داده نشود.

به نوشته روزنامه شرق الاوسط درز این اطلاعات با سفر ناگهانی رکس تیلرسون به بغداد و دعوت وی از عراقی‌ها برای آغاز گفت و گو همزمان بود. قرار است وزیر خارجه آمریکا بر گفت و گوی بغداد - اربیل نظارت کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024