جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 17.11.2017, 9:11

۱۲۰ ساختمان بلندمرتبه بر روی گسل ساخته شده است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی به وظایفشان در نظارت بر ایمنی ساخت و سازها نظارت کافی نداشته اند اظهار کرد: متاسفانه شنیده می شود که مدیریت گذشته مجوز ساخت ۱۲۰ ساختمان بلندمرتبه بر روی گسل داده است.

حسن خلیل آبادی در گفتگو با انتخاب، درباره وضعیت ایمنی ساخت و ساز در شهر تهران، اظهار کرد: موضوع ایمن سازی و پایداری ساختمان های چند وجهی است که شهرداری وظیقه نظارتی دارد اما متاسفانه در چند سال گذشته به خوبی به این وظیفه عمل نشده است.
نگرانی از اختیارات ترامپ برای آغاز جنگ اتمی

سنا برای نخستین بار طی 40 سال گذشته جلسه استماع برگزار کرد تا در آن در مورد اختیارات رییس‌جمهور این کشور برای صدور فرمان حمله اتمی بحث کند.

در این جلسه، سناتور دموکرات کریس مورفی گفت: بیم آن می‌رود که تصمیم‌گیری رییس‌جمهور آمریکا درخصوص صدور دستور حمله اتمی از روی بی فکری باشد.

سناتور بن کاردین مقام ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنا نیز اظهارات تند و غیرمتعارف دونالد ترامپ علیه کره شمالی را علت نگرانی افکارعمومی از اختیارات وی در این خصوص عنوان کرد.

ترامپ در ماه های اخیر با طرح جملاتی همچون «بهتر است کره شمالی تهدیدات بیشتری علیه آمریکا نکند، آنها با آتش و خشمی روبرو خواهند شد که دنیا تاکنون نظیرش را ندیده است»، یا «ما انتخابی جز نابودی کامل کره شمالی نداریم» جهان را بهت زده کرد؛ به ویژه اینکه جمله آخر را رییس‌جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و در برابر سران و نمایندگان کشورهای جهان به زبان آورد.

البته نگرانی از فقدان صلاحیت سیاسی - امنیتی ترامپ به دوران رقابتهای انتخاباتی امریکا در سال گذشته برمی‌گردد. در آن دوران، بسیاری از مقامات وقت و سابق امنیتی به همراه کارشناسان امور سیاسی - استراتژیک اعلام کرده بودند که فردی همچون ترامپ بدون هیچ گونه سابقه مدیریتی و تجربه سیاسی صلاحیت نشستن بر صندلی ریاست جمهوری و فرماندهی ارتش امریکا را ندارد.

رییس‌جمهور امریکا به دلیل در اختیار داشتن کدهای امنیتی زرادخانه اتمی این کشور، قادر است فرمان حمله اتمی را صادر کند و این فرمان طی شش دقیقه اجرایی خواهد شد. بکارگیری فقط بخشی از زرادخانه اتمی امریکا، کره زمین را نابود و حیات را از بین خواهد برد.
در حال حاضر نگرانی از وضعیت زرادخانه اتمی امریکا با رفتارهای عجولانه، پیش بینی نشده و احساسی ترامپ افزایش یافته است. این نگرانی از آنجا نشات گرفته است که رییس‌جمهور امریکا در استفاده از توئیتر مرزهای متعارف سیاسی را پشت سر گذاشته و با ارسال پیام‌های مکرر و بعضا ضد و نقیض، مشکلات فراوانی در مناسبات سیاسی واشنگتن با دیگران ایجاد کرده است.

در حال حاضر این ترس وجود دارد که ترامپ در مواجه با قدرت ارتش امریکا، به ویژه در مورد زرادخانه ویرانگر اتمی این کشور همچون تویئتر رفتار کند و در شرایط عصبانیت، کدهای امنیتی تسلیحات اتمی را فعال کند که در آن صورت، جهان در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.
البته برخی از نظامیان امریکایی معتقدند که رییس‌جمهور امریکا از اختیارات مطلق و خدشه ناپذیر برای استفاده از زرادخانه اتمی این کشور برخوردار نیست. به عنوان مثال، ژنرال بازنشسته رابرت کهلر، فرمانده سابق فرماندهی راهبردی ارتش امریکا می‌گوید ارتش ملزم به پیروی کردن از فرمانهای غیرقانونی نیست. با این حال، هنوز تضمینی وجود ندارد که در شرایط بحرانی فردی یا نهادی بتواند مانع صدور فرمان حمله اتمی از زبان شخصی با ویژگی‌های خاص دونالد ترامپ شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024