شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 17.09.2017, 22:34

واشنگتن پست: مسلمانان روهینگیا هدف «پاکسازی قومی» قرار گرفته‌اند

هیئت تحریریه روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا در مقاله‌ای که درباره فاجعه انسانی در میانمار منتشر ساخته، خشونت ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار را «پاکسازی قومی» معرفی کرده است.

در این مقاله‌ با عنوان «آنچه در قاره آسیا صورت می گیرد، وحشی‌ترین پاکسازی قومی در جهان است» با اشاره به ادامه راندن اجباری صدها هزار مسلمان روهینگیا به مرز بنگلادش و سوزاندن روستا‌های متعلق به آنها توسط سربازان ارتش میانمار از ۲۵ آگوست تاکنون، آمده است: جامعه جهانی حساسیت لازم را نسبت به حملات دولت میانمار و بوداییان به مسلمانان آراکان که با تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های روزنامه‌نگاران حاضر در منطقه مستند شده، نشان نداده است.

در مقاله روزنامه واشنگتن پست آمده است: به این حشونت ها نسبت به حوادث مشابه مانند پاکسازی قومی در اوایل دهه ۲۰۰۰ در دارفور سودان یا در دهه ۱۹۹۰ در کوزوو واکنش بسیار کمتری نشان داده می شود. شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته پشت درهای بسته نشستی را برگزار کرد و پس از آن نیز با رایی بسیار ضعیف مراتب نگرانی خود از وقوع خشونت ها اعلام کرد. همچنین وزارت امور خارجه آمریکا نیز از نشان دادن واکنشی قوی نسبت به این واقعه پرهیز می کند.

در این مقاله همچنین با تاکید بر ادامه سکوت آنگ سان سو چی، «رهبر غیرنظامی» میانمار و برنده جایزه صلح نوبل در قبال حادثه مذکور، نوشته شده که باید فشار مستقیمی بر روی ارتش میانمار وارد شود.

در پایان این مقاله ضمن اشاره بر ضرورت اعمال فشار به شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکا، تصریح شده: عاملان این جنایت با افزایش سطح آگاهی جامعه بین‌المللی در مورد حملات علیه مردم آراکان تاوان سنگین‌تری را خواهند پرداخت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024