جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 23.05.2017, 5:37

شبکه‌های اجتماعی در مورد نشست خبری روحانی چه گفتند؟

دیروز همزمان با نخستین نشست خبری حسن روحانی پس از انتخابات، کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در توییتر نسبت به اظهارات حسن روحانی واکنش نشان دادند.

در روزهای پیش از انتخابات هم شبکه‌های اجتماعی تبدیل به محلی برای تبادل نظرات مردم بود و پدیده این دوره از انتخابات امکان پخش زنده در شبکه‌هایی همچون اینستاگرام و توییتر بود. سخنرانی روحانی در ورزشگاه آزادی تهران و همچنین ورزشگاه تختی مشهد بیشترین تعداد بازدید‌کننده را در لایو اینستاگرام داشت.

دیروز هم نشست خبری روحانی به صورت زنده از صفحه اینستاگرامش پخش شد و بیش از ١٠ هزار بازدید‌کننده داشت. در این میان اما اظهارنظرهای اصلی متعلق به اهالی توییتر بود. این‌بار اما خبرنگاران و سوال‌های‌شان از تیغ نقد کاربران گذشت. بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی بر این باور بودند صحبت‌های روحانی، به ویژه در آغاز نشست خبری تداوم همان گفتمانی بود که در روزهای پیش از انتخابات کلید زده بود و از همین رو نتیجه گرفتند در ٤ سال آینده با حسن روحانی دیگری رو‌به‌رو هستند.

سوال‌های خبرنگاران اما چنگی به دل کاربران نزده بود، سوال‌هایی کلی از برنامه‌های دولت جدید او برای زنان و جوانان و از این دست. این در حالی است که حسن روحانی پیش از انتخابات کتابچه برنامه‌هایش را منتشر کرده بود و با مطالعه آن می‌توان به برنامه‌هایش پی برد. بر همین اساس بسیاری از کاربران حسن روحانی را چند قدم جلوتر از خبرنگاران دانستند.

بدین‌ترتیب می‌توان گفت از نظر فضای مجازی نشین‌ها دیروز اهالی رسانه بازنده بزرگ نشست خبری رییس‌جمهور منتخب بودند و به نوعی فرصت سوال از حسن روحانی را سوزاندند، در حالی که می‌توانستند رییس‌جمهور را در مقابل سوال‌های مهم‌تری قرار دهند اما به پرسیدن سوال‌های کلی بسنده کردند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024