جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 22.05.2017, 7:34

«محسن هاشمی» گزینه شهرداری تهران نیست

منتخب مردم تهران در شورای شهر گفت: آنطور که اعضاء لیست امید در میثاق‎نامه خود متعهد شده‎اند، شهردار بعدی از اعضای دوره پنجم شورای شهر نخواهد بود از این روز «محسن هاشمی» به‎عنوان گزینه شهرداری تهران مطرح نیست.

رویداد۲۴- منتخب مردم تهران در شورای شهر گفت: آنطور که اعضاء لیست امید در میثاق‎نامه خود متعهد شده‎اند، شهردار بعدی از اعضای  دوره پنجم شورای شهر نخواهد بود از این روز «محسن هاشمی» به‎عنوان گزینه شهرداری تهران مطرح نیست.

لیست امید پس از انتخابات مجلس دهم، برای دومین بار توانست کل آرای مردم شهر تهران و اکثر شهرهای دیگر را به دست آورد، این خبر، شادی انتخاب دوباره روحانی به عنوان رئیس‎جمهور منتخب مردم را دو چندان کرد چرا که سه دوره‎ای که مدیریت شهر در دست اصولگراها بود از تهران چیزی جز یک شهر ورشکسته، آلوده، بدون هوا و بدون تراکم که مردم آن هر روز انتظار یک حادثه مانند زلزله، آتش‌سوزی با نتایج فاجعه‎بار را می‎کشند؛ باقی نماند و این برای شهر فرصتی برای نفس کشیدن است.

شورای شهر در سه دوره قبلی تنها پوشش‎دهنده خطاهای بی‎شمار شهرداری بود، اکثر  اعضای اصلاح‎طلب دوره چهارم شورا اذعان داشتند شهرداری نظارت‎گریز است و اصلاح‎طلب‎های در اقلیت توانایی و قدرت نظارت بر کار شورا را ندارند.
حالا دوره پنجم شورای شهر در حالی آغاز می‎شود که  همه اعضایی که رای مردم را به دست آورده‎اند، از لیست امید هستند و بستر مناسب برای تغییر سازوکار شورای شهر و شهرداری  فراهم شده است.

این بهترین فرصت است که  نقش نظارتی که در دوره‎های قبلی فقط برای شورای شهر تعریف شده بود، در این دوره  تثبیت شود و لازمه آن حفظ پاکدستی اعضای شورا و مهم‎تر از آن انتخاب یک شهردار مناسب برای شهر تهران است که منافع شهر را به منافع شخصی ترجیح دهد و بتواند مسئولیت  کلانشهر آشفته تهران را به عهده بگیرد و آن را سامان دهد.
سید محمود میرلوحی، منتخب مردم تهران در شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان برنامه‎ای را ارائه کرده است که در آن برنامه جنبه‎های مختلف اداره شورای شهر و نگاه اصلاح‎طلبانه به روشنی مشخص شده است.

او ادامه داد: به همین دلیل هم این لیست تخصصی بسته شده است. برای هر موضوعی ( درآمد، اولویت‎بندی درآمدها، اجرای رای و جلب اعتماد مردم، اجرای پروژه ها و...) پیش‎بینی‎های لازم در این برنامه انجام شده است. قطعا از نخبگان و کارشناسان کمک خواهیم گرفت تا بهترین تصمیم‎ها را در راستای این مسئولیت سنگین بگیریم.
میرلوحی بیان کرد: پاسخگویی منظم به مردم در دستور کار شورای شهر قرار خواهد گرفت. همچنین کار تیمی و سیستمی در دستور کار قرار خواهد گرفت و با منطق و تدبیر امور شهر سامان داده خواهد شد.

او در خصوص انتخاب شهردار بعدی گفت: آنطور که این لیست در میثاق‎نامه خود متعهد شده است، شهردار بعدی از اعضای دوره پنجم شورای شهر نخواهد بود از این رو «محسن هاشمی» به عنوان گزینه شهرداری مطرح نیست. یکی از اصول میثاق‎نامه لیست امید این است که شهردار از میان اعضاء شورای شهر انتخاب نشود.

میرلوحی اظهار داشت: شهرداری باید انتخاب شود که بتواند برنامه‎های مصوب شورا را اجرا کند، متخصص، کارآمد و پاکدست باشد، بتواند تیمی قوی، پاسخگو و دارای نمره بالا در زمینه رفتار مدنی تشکیل دهد  و از تک‎روی اجتناب کند.

او خاطر نشان کرد: شهرداران قبلی ذخایر فراوانی داشته و آن را برای شهردار فعلی به جا گذاشته بودند اما، به نظر می‎آید در این 12سال خیلی از این املاک، فروخته شده است. _هم میراث گذشته و هم حتی تراکم فروشی_ شورای شهر جدید در اولین فرصت دیوان محاسباتی را برای محاسبه وضعیت مالی و بدهی‎های شهرداری  تشکیل خواهد داد و نتیجه را به مردم گزارش خواهد کرد.

میرلوحی در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت یک گزارش مالی از وضعیت شهرداری در 12 سال قبل تنظیم کنیم و آن را ارائه کنیم تا همه مردم در جریان باشند و مثل دولت آقای روحانی نشود که خیلی از مردم به خاطر ضعف دولت در اطلاع‎رسانی بسیاری از کارها را ندیدند. ما باید این کار را بکنیم و خوب و بد شهرداری را مشخص کنیم که چنین اتفاق نیافتد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024