جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 21.02.2017, 17:47

روسیه: ایران و حزب‌الله پس از پایان جنگ از سوریه خارج خواهند شد

العربیه: اولگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد نظامیان ایرانی و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان پس از پایان جنگ در سوریه از خاک این کشور خارج خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه ۲۱ فوریه گفت که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از ایران و حزب الله برای حمایت از نیروهای خود در جنگ داخلی در سوریه دعوت کرده است.

او با بیان این‌که حل و فصل بحران سوریه تنها از راه نظامی ممکن نیست، بر ضرورت یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران این کشور تاکید کرد.

سیرومولوتوف گفت: «یکی ازمسائل اساسی جدا کردن و تمیز دادن نیروهای اپوزیسیون از تروریست‌ها است و ما سال گذشته تلاش کردیم درباره این مساله با آمریکا به توافق برسیم اما در آن زمان آمریکایی‌ها نتوانستند تفاوت میان نیروهای اپوزیسیون و تروریست‌ها را مشخص کنند و توافق حاصل نشد».

روسیه، ایران و حزب‌الله لبنان، متحدان نظام بشار اسد رئیس نظام سوریه هستند. نیروهای نظامی ایرانی، شبه‌نظامیان وابسته به این کشور و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، چند ماه پس از آغاز جنگ در سوریه به منظور حمایت از نظام اسد، به این کشور رفتند.

با این وجود، حدود یک سال و نیم پیش، نظام اسد در آستانه سرنگونی قرار گرفت تا این‌که روسیه مداخله نظامی خود را آغاز کرد.

اکنون توافقی برای آتش‌بس در سوریه با میانجی‌گری روسیه و ترکیه بر قرار است اگرچه این توافق در مناطق مختلف نقض می‌شود. قرار است طی روزهای آینده، دور جدیدی از مذاکرات صلح سوریه در ژنو برگزار شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024