جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.02.2017, 10:51

کاخ سفید: ترامپ هفته‌ها از رفتار گمراه‌کننده مشاور خود اطلاع داشت

العربیه: شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه ۱۴ فوریه گفت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از مدت‌ها قبل از رفتار گمراه‌کننده مایکل فلین مشاور خود در امور امنیت ملی در باره ارتباطش با روسیه اطلاع داشت، اما بلافاصله برای برکناری او اقدام نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسپایسر افزود که از اواخر ژانویه ترامپ از اینکه فلین تمام حقیقت دیدار خود با سفیر روسیه را به مایک پنس، معاون رئیس جمهوری نگفته اطلاع داشت. پنس زمانی از این موضوع مطلع شد که خبر مربوط به فلین در رسانه‌ها منتشر شد. ترامپ روز دوشنبه از فلین خواست استعفا دهد، و امیدوار است تا آخر هفته جاری بتواند جانشین فلین را انتخاب کند.

برکناری فلین یکی دیگر از حوادث ناخرسند کننده دولت ترامپ است که در کمتر از یک ماه زمام داری این دولت اتفاق می‌افتد.

قانونگذاران آمریکایی و از جمله نمایندگان حزب جمهوری‌خواه، حزب حامی ترامپ، خواستار تحقیقات بیشتر پیرامون ارتباط کاخ سفید با روسیه شدند. ترامپ بارها گفته است خواهان روابط بهتر با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت، فلین در حالی به معاون رییس جمهوری درباره مذاکراتش با سفیر روسیه دروغ گفته که مقامات اطلاعاتی آمریکا گفت‌وگوهای تلفنی او را ضبط کرده بودند. با این همه معاون ترامپ اواسط ژانویه در مصاحبه‌ای تلویزیونی، خبر گفت‌وگوهای فلین با مقامات روسیه درباره تحریم‌های این کشور را تکذیب کرده بود.

سخنگوی کاخ سفید گفت دولت هیچ مشکل حقوقی با گفت‌وگوهای فلین با سفیر روسیه ندارد، اما رییس جمهوری اعتماد خود را به مشاورش از دست داده است.

یک مقام آگاه به رویترز گفت فلین زمانی با سفیر روسیه تماس گرفت که باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا، به دلیل حمله سایبری روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این کشور را تحریم کرد. فلین به سفیر روسیه گفت در صورتی که این کشور اقدام تلافی‌جویانه علیه آمریکا انجام ندهد، زمان به قدرت رسیدن ترامپ، روابط آمریکا-روسیه بهبود خواهد یافت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024