جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 24.08.2016, 21:43

انفجار گاز شهری در اهواز ٦ قربانی گرفت

شهروند: انفجار و آتش‌سوزی در اهواز همچنان ادامه دارد. هنوز چند روزی از حادثه انفجار مخزن آمونیاک کارگاه یخ‌سازی در این شهر نمی‌گذرد که صبح دیروز انفجاری مهیب در یک مجتمع مسکونی بار دیگر شهروندان اهوازی را در شوک و وحشت فرو برد. این‌بار انفجار گاز شهری در یک مجتمع مسکونی، خیابان‌های محله بهارستان اهواز را لرزاند.

ساکنان این محله صبح چهارشنبه با صدای مهیبی از خواب پریدند. انفجاری که موج آن شیشه‌های خانه‌های خیابان سعادت اهواز را شکست و صدای آن در خیابان‌های اطراف هم شنیده شد. این انفجار که در یک آپارتمان ٤ طبقه رخ داد ٦ کشته و ٨ مجروح به جای گذاشت. به گفته مقامات محلی، شدت انفجار به‌حدی بوده که ٢ واحد این مجتمع مسکونی به کلی تخریب و به ساختمان‌های مجاور هم خسارت‌های سنگینی وارد شد. در همان ابتدای وقوع این حادثه تیم‌های عملیاتی شامل خودروهای اطفای حریق و امداد و نجات  این سازمان شامل هفت دستگاه خودرو پس از سه دقیقه در محل حاضر شدند و عملیات امداد و نجات و آواربرداری را آغاز کردند.

امیر نجفی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اهواز درباره جزییات این حادثه گفت: «ساعت ٧:٥٦ صبح دیروز، یک‌ساختمان ٤ طبقه مسکونی در خیابان سعادت اهواز بر اثر نشت‌ گاز شهری منفجر شد که بلافاصله‌ پس از وقوع این‌ حادثه همکاران ما از چند ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.»

او ادامه داد: «شدت انفجار به‌حدی بود که ٢ طبقه از  این مجتمع ٤ واحدی به‌طور کامل تخریب و به دو واحد دیگر این مجتمع هم خسارت‌های سنگینی وارد شد. ساختمان‌های همجوار نیز ٣٠ تا ٥٠‌درصد تخریب شدند. نشت گاز، علت اصلی حادثه اعلام شده و به دلیل یک جرقه یا الکتریسته این انفجار صورت گرفته است.»

به گفته نجفی، شدت ‌و موج انفجار خسارت‌هایی هم به ساختمان‌های مجاور وارد کرده است، به‌طوری که ٢ ساختمان ویلایی مجاور این مجتمع مسکونی هم خسارت‌های زیادی دیده‌اند.

این ‌درحالی ‌است‌که ‌شهیار میرخشتی، ‌رئیس‌ مرکز مدیریت ‌حوادث ‌و فوریت‌های ‌پزشکی‌ استان‌ خوزستان ‌نیز ‌درباره این حادثه گفت: «در این ‌حادثه ٦ نفر کشته و ٨ نفر هم مصدوم شده‌اند.»

میرخشتی درخصوص وضع مصدومان‌ این‌حادثه نیز ‌گفت: «در این حادثه ٨ نفر مجروح شدند که بیشتر آنها زن و کودک‌ هستند. همچنین یک کودک دو ساله، یک کودک سه ساله، یک مرد ٢٠ ساله، یک مرد ٢٥ ساله و یک زن ٥٥ ساله نیز از قربانیان این حادثه بودند که جان باختند. یک نفر از کشته‌های این حادثه و دو نفر از مجروحان مربوط به خانه مسکونی ویلایی همجوار مجتمع حادثه‌دیده هستند. مصدومان نیز  بلافاصله‌ پس‌ از عملیات ‌نجات ‌و‌ آواربرداری ‌به‌ بیمارستان‌های‌ گلستان، امام خمینی و طالقانی اهواز منتقل شدند.»

به گفته مدیرکل اورژانس استان خوزستان، حال برخی از مصدومان این حادثه وخیم است و احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.

در همین حال ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از پایان عملیات آواربرداری و جست‌وجو در این حادثه خبر داد و گفت: «دقایقی پس از وقوع این حادثه، با توجه به شدت انفجار و تخریب گسترده چند واحد مسکونی، ٢٠ امدادگر در قالب ٥ تیم آواربرداری و جست‌وجو به محل اعزام شدند.»
چرخساز آمار نهایی کشته‌شدگان این حادثه را ٦ نفر اعلام کرد و درباره مصدومان این حادثه هم گفت: «با نجات و انتقال ٨ مصدوم این‌حادثه به مراکز درمانی، عملیات جست‌وجو و آواربرداری پایان یافت.» همچنین علت  حادثه از سوی کارشناسان، نشت و انفجار گاز شهری اعلام شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024