شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 27.07.2016, 21:34

تبریک جماعت دعوت و اصلاح ایران به دولت و مردم ترکیه

نمايندگان جماعت دعوت و اصلاح ایران؛ از تشكل هاى شناخته شده اهل سنت این کشور طى ديدار با رضا هاکان تکین سفير تركيه در تهران در دفتر وى و تقديم نامه‌اى خطاب به بنعلی يلدريم نحست وزير تركيه پیروزی مردم اين بر کودتای نافرجام گروه فتح الله گولن را تبریک گفتند.

لقمان ستوده مسئول روابط خارجی این جماعت در اين ديدار مقاومت مردم ترکیه در مقابل کودتای نافرجانم گروه فتح الله گولن را يک «پیروزی» توصیف کرد.

در نامه‌ مذكور از دفاع و پاسداری مردم تركيه از دموکراسی به عنوان الگویی برای جهانیان یاد شده و آمده است: پیروزی مردم ترکیه علیه کودتاگران باعث خرسندی و امیدواری ماست. بدون تردید این پیروزی، به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و حزب عدالت و توسعه محدود نبوده، بلکه وسیله برای دموکراسی جهانی و ترویج ارزش های مدنی و همچنین امیدواری برای ملت‌هایی که در برابر دیکتاتورها از دموكراسی حمایت می کنند، است.

در ادامه نامه تصريح شده است: “ما به عنوان جماعت دعوت و اصلاح ایران اين پیروزی را به مردم ترکیه که با جان خود علیه کودتا قیام کردند و همچنین به احزاب سیاسی و رسانه های این کشور تبریک می گوییم.

حاقان تکین نیز در اين ديدار ضمن تشكر از جماعت دعوت و اصلاح ايران و بیان این که دوستی واقعی در زمان دشوارى آشکار می شود، تاكيد كرد: محکوم کردن کودتای نافرجام توسط مردم و مسؤولين ایران براى ما بسيار ارزشمند است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024