شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 09.10.2015, 21:55

بی‌توجهی در رسیدگی پزشکی به مصطفی عزیزی

پرستو عزیزی، فرزند مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده سابق برنامه‌های تلویزیونی که از۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ در زندان به سر می برد، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که پدرش در زندان به بیماری «زونا» مبتلا شده است. پرستو عزیزی فرزند این زندانی سیاسی گفت: «چند وقتی بود که که پدرم می‌گفت تب دارد و سرما خورده است. بهداری زندان اوین هم چیزی تشخیص نداده و برایش مسکن تجویز کرده بود. دست‌هایش خارش داشت و فکر می‌کرد حساسیت است.»

دختر این زندانی عقیدتی به کمپین گفت که دست‌ها و بازو‌ها و آرنج‌ها و انگشت‌های پدرش پر از تاول‌های ریز و درشت شده است و پزشک عمومی بهداری زندان تشخیص داده که بیماری او زونا است، اما تنها به او یک آمپول کورتون تزریق کرده‌اند. خانم عزیزی در ادامه گفت: «متاسفانه پدرم به پزشک متخصص دسترسی ندارد. گفته‌اند هیچ متخصص پوستی که بیاید و او را معاینه کند، ندارند. امیدوارم که اجازه بدهند او برای درمان به بیرون زندان برود و یا یک پزشک متخصصی به زندان برود و او را معاینه کند. به او گفته‌اند زونا است و خودش می‌گذرد و نیازی به متخصص نیست.»

پرستو عزیزی همچنین گفت: «اگر زود‌تر تشخیص می‌دادند که بیماری پدرم سرماخوردگی نیست و به جای تجویز مسکن، آزمایش‌های پزشکی انجام می‌دادند، شاید بیماری او تشدید و به زونا تبدیل نمی‌شد.» به گفته دختر این زندانی عقیدتی، آقای عزیزی سابقه بیماری‌های دیابت، نفس تنگی و رماتیسم هم دارد.

مصطفی عزیزی که در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برد، ۵۳ ساله، نویسنده و تهیه کننده سریال و برنامه‌های موفق تلویزیونی از جمله سریال «مسافر» در سال ۱۳۷۹ بود. این هنرمند به همراه خانواده‌اش در سال ۲۰۰۸ به کشور کانادا مهاجرت کرد و در اواخر آذر ماه ۱۳۹۳ به ایران بازگشت. اما کمی بعد در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت یک ماه در بند دو الف سپاه پاسداران زندان اوین بازجویی شد.

او در تاریخ ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به هشت سال زندان از سوی این دادگاه محکوم شد. اتهامات او اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام است. آرش عزیزی، دیگر فرزند او ۱۸ خردادماه ۱۳۹۴ به کمپین گفت او به دلیل اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس، به اتهام توهین به رهبری به دو سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

مصطفی عزیزی پس از صدور حکم به آن اعتراض کرد و خواستار بررسی مجدد حکم در دادگاه تجدید نظر شد. پرستو عزیزی، فرزند او در این رابطه به کمپین گفت:«دادگاه تجدید نظ پدرم در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ به ریاست قاضی بابایی برگزار شد، خود پدرم هم در این جلسه حضور داشت. اما هنوز نتیجه و تصمیم دادگاه به ما اعلام نشده است.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024