جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 09.10.2015, 21:54

انتقال کسری نوری از دراویش زندانی از زندان نظام به اوین همراه با ضرب و شتم

مادر کسری نوری، درویش زندانی با اظهار اینکه او را روز چهارشنبه ۱۵ مهرماه بدون حکم قضایی و اطلاع قبلی با «ضرب و شتم» از زندان نظام شیراز به زندان اوین منتقل کرده اند به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت: «من و وکلایش دیروز به دفتر دادستانی و زندان عادل آباد رفتیم اما مسولان هیچ پاسخی به ما ندادند که فرزندم کجاست. گفتم از جلوی در زندان نمی روم تا بفهمم پسرم را کجا بردید. بالاخره دیشب ماموری تماس گرفت و گفت پسرم در قرنطینه اوین است. بعد به خانه برگشتم.»

شکوفه یداللهی در ادامه به کمپین گفت:‌ «امروز صبح کسری با من تماس گرفت. گفت ماموران به او گفته اند باید به زندان اوین برود. کسری خواسته تادستور قضایی را به این منظور نشانش دهند که یکهو ماموران به جانش افتاده اند و با کفش و دست کتکش زده اند، بدون اینکه بگذارند وسایلش را جمع کند با همان لباس تنش و پابرهنه او را به فرودگاه برده اند و بعد به زندان اوین. کسری می گفت چنان دستبند را محکم به دستانش زده بودند که دستش ورم کرده و زخم شده است. کسری گفت وقتی به اوین رفته در بهداری آنجا مچ دستش را پانسمان کرده اند.»

سایت مجذوبان نور(سایت متعلق به دراویش ایران) نوشته است روسای اداره زندان های استان فارس با نگارش نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب شیراز خواستار تغییر محل زندان این زندانی شده اند. این سایت نوشته است: «در نامهٔ نگارش شده از سوی مسئولین ادارهٔ زندان‌ها به دادستان، دلایل این خواسته، تبلیغ و ترویج درویشی و اخلال در نظم زندان از سوی کسری نوری عنوان شده است.»

مادر کسری نوری در این باره گفت: «آخر درویشی که تبلیغ ندارد. کسری مگر چه کار می تواند در زندان برای تبلیغ درویشی انجام دهد؟ اینها دروغ است. طی این دو روز مسولان هیچ پاسخی به ما ندادند فقط گفته شد که این انتقال با تایید دادستان کل فارس صورت گرفته است. حتی هیچ دستور قضایی هم برای انتقال به کسری نشان نداده اند.»

شکوفه یداللهی با اظهار نگرانی از انتقال فرزندش به زندان اوین گفت: «در حکم کسری زندان عادل آباد شیراز نوشته شده و انتقال به زندان دیگر در حکم نبوده است. حداقل قاضی استقلال داشته باشد و طبق رایی که صادر کرده عمل کند. آخر چرا باید به یکباره او را بدون اطلاع قبلی، بدون نشان دادن نامه ای و با ضرب و شتم به زندان دیگر منتقل کنند. اینها کارها جز توهین به ساحت انسان نیست. کسری چهار سال و چهار ماه حکم دارد چرا اینهمه توهین و رنج به سالهای جوانیش در زندان اضافه می شود.»

کسری نوری، ۲۴ ساله، از فعالان حقوق دروایش و همکار سایت مجذوبان نور (سایت متعلق به دراویش ایران) برای اولین بار در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ به اتهام «فعالیت شبانه روزی و اقدام علیه نظام و عضویت در گروهک انحرافی» بازداشت و پس از ۴۶ روز زندان در اداره اطلاعات شیراز و زندان عادل آباد شیراز با وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد شد. اما پس از آن مجددا در تاریخ در تاریخ ۲۴ اسفند ماه همان سال بازداشت شد. او در شعبه سوم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی رشیدی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، عضویت در سایت مجذوبان نور و مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۴ سال و ۴ ماه زندان محکوم شد.

با این حال در رای صادره از سوی دادگاه انقلاب علت صدور این حکم برای جلوگیری از «عواقب غیر قابل جبران در سطح جامعه به خصوص جوانان» عنوان شده است. این زندانی پیش از این در ۲۸ دی ماه ۱۳۹۲ از زندان عادل آباد به زندان نظام شیراز بدون توضیح منتقل شد و تا روز ۱۵ مهرماه ۱۳۹۴ در آنجا بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024