جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 27.08.2015, 6:46

درخواست اعتماد ملی از رییس جمهوری برای پایان حصر

عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به برگزاری نشست فصلی حزب متبوعش گفت: در این نشست قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گزارشی از حضور حزب در شورای هماهنگی اصلاحات ارائه کرد و مسئولان استانی نیز گزارشی از روند فعالیت استان‌ها ارائه دادند.

نشست فصلی تابستان حزب اعتماد ملی با حضور اعضای شورای مرکزی در آستانه هفته دولت برگزار شد و در این جلسه مواضع این حزب اعلام شد.

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: جلسه شورای مرکزی حزب در آستانه هفته دولت و در سلسله جلسات فصلی اعتماد ملی پس از انتخابات 92 برگزار شد.

حق‌شناس با اشاره به حضور اکثریت قاطع شورای مرکزی و سرپرستان و مدیران منطقه‌ای و استانی حزب اعتماد ملی در این نشست خاطرنشان کرد: از 27 مسئول استانی، 24 مسئول حضور داشتند و همه استان‌ها گزارشی از عملکرد 5 ماه اخیر خود ارائه دادند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در این نشست نحوه فعالیت حزب و تعامل با سایر نیروهای اصلاح‌طلب و حوزه‌های دولت محور گزارش مسئولان استانی بود.

وی ادامه داد:‌ همچنین در این نشست مسئولان شاخه‌های جوانان و بانوان گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند و بر این اساس فعالیت حدود 20 استان کشور فعال شده است و از این رو تصویب شد تا در نشست فصلی پاییز شورای مرکزی همه استان‌ها برای فعال کردن شاخه‌های جوانان و بانوان اقدام کنند.

حق‌شناس گفت: آقای منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی نیز گزارشی از حضور حزب در شورای هماهنگی اصلاحات ارائه کرد و درباره نحوه هماهنگی و همچنین فعالیت اعتماد ملی در شورای هماهنگی بحث شد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به تأکید و اصلاح اعضای شورای مرکزی در این زمینه افزود: در نشست فصلی حزب اعتماد ملی در رابطه با حصر دبیرکل حزب و نخست‌وزیر دوران جنگ نیز بحث صورت گرفت.

وی با بیان اینکه عموم اعضا تأکید داشتند به دلیل سوابق روشن این افراد وضعیت فعلی به نفع فضای سیاسی کشور و جمهوری اسلامی نیست،‌ اضافه کرد: بنابراین در این جلسه تأکید شد که از رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی برای پایان یافتن حصر درخواست صورت گیرد تا از این طریق زمینه ایجاد امید و نگاه به آینده در فعالان سیاسی بارور شده و بستر انتخابات پرنشاط فراهم شود.

حق‌شناس بحث دیگر در نشست فصلی حزب متبوعش را دفاع از حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی عنوان کرد و افزود: در این جلسه درباره نمازخانه اهل سنت در تهران بحث و اعلام شد این مسئله خلاف تدبیر صورت گرفته است و از این رو نظر اعضا این بود که رئیس‌جمهور تأکید کند که ضمن رسیدگی به این مسئله فرصتی برای وحدت تمام اقوام ایرانی به ویژه برادران اهل سنت فراهم شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: در این نشست همچنین بر حضور اعضای حزب در چارچوب اصلاح طلبانه در انتخابات مجلس و خبرگان تأکید شد و اعضا اتفاق نظر داشتند که باید حضوری یکپارچه و با نشاط در چارچوب سیاست‌ها و شاخص‌های اعلامی رهبر معظم انقلاب در انتخابات 92 داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور همه منش‌های سیاسی و مشارکت حداکثری و نیز حق‌الناس بودن رأی مردم گفت:‌ عدم مداخله نهادهای غیرمسئول منجر به حضور پرشور مردم در انتخابات خواهد بود.

حق‌شناس در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین مقرر شد که دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی شکل‌گیری حزب اتحاد ملت ایران را به شورای مرکزی این حزب تبریک بگوید.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024