شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 03.07.2015, 20:43

تسلیت به مناسبت درگذشت دکترخسرو شاکری زند

با اندوه و تاثر فراوان از درگذشت آقای دکتر خسرو شاکری (زند)، مورخ، پژوهشگر برجسته و تلاشگر پیگیر راه آزادی و سعادت میهنمان آگاه شدیم.

آقای خسرو شاکری از جمله شخصیت هایی بود که در مکتب جنبش ملی ایران پرورش یافته بود. از همان سال های جوانی از جمله فعالان جبهه ملی ایران در خارج از کشور و از بنیانگذاران کنفدراسیون محصلین و دانشجویان ایرانی ( اتحادیه ملی) بود. ایشان هم چنین علاوه بر تحقیق و تالیف، در دانشگاه های مختلف در اروپا و آمریکا  تدریس کرده بود و در عرصه پژوهش تاریخ چهره ای شناخته شده  و توانا بود.

خسرو شاکری پژوهش های تاریخی خود را با گردآوری اسناد جنبش کارگری، سوسیال دمکراسی و کمونیستی ایران آغاز کرد و با پشتکار کم نظیری تا واپسین دم پی گرفت و آثار ماندگاری از خود به یادگار گذاشت. با تلاش های او بود که بسیاری از متون جنبش سوسیالیستی و کارگری ایران گردآوری و معرفی شد. تاریخ نگاری ایران در این عرصه مدیون کار سترگ خسرو شاکری،و احساس مسئولیت او  است.

ما درگذشت ایشان را به خانواده محترم شاکری (زند)، دوستان و همراهان ايشان، به خصوص برادر اجمند ایشان آقای علی شاکری (زند) صميمانه تسليت می گوئيم.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۱۱ تیر ۱۳۹۴ – ۲ ژوئیه ۲۰۱۵




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024