جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 06.03.2015, 7:33

ديدارمعاون رئيس‌جمهورایران با وزير خارجه فرانسه

ایسنا : معاون رئيس‌جمهورایران و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با وزير امور خارجه فرانسه ديدار و گفت‌وگو کرد. در اين ديدار ۴۵ دقيقه‌ای که عصر پنجشنبه در وزارت خارجه فرانسه انجام شد، دو طرف ضمن مرور مهم‌ترين موضوعات دوجانبه مورد علاقه، در خصوص مسائل زيست‌محيطی و خصوصا اجلاس ۲۱ تغييرات آب و هوايی پاريس (COP ۲۱) نيز بحث و گفت‌وگو کردند.
لوران فابيوس در اين ديدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: در زمان بسيار مهمی هستيم و اميدوارم بتوانيم به يک توافق قابل قبول برای طرفين که برای همه از اهميت خاصی برخوردار است، برسيم.
معصومه ابتکار نيز در اين ديدار با ابراز خرسندی از بهبود نسبی فضای حاکم بر مناسبات دوجانبه، نگاه مثبت وزير خارجه فرانسه برای پيشبرد مناسبات را مورد تحسين قرار داد و با اشاره به ظرفيت‌های استفاده‌نشده در مناسبات دوجانبه، بازنگری در روند همکاری‌های فی‌مابين و تقويت آن را در راستای منافع دو کشور ارزيابی کرد.
به گزارش ايسنا، چگونگی تحرک و هماهنگی دو کشور ايران و فرانسه در راستای کمک به تحقق اهداف اجلاس COP ۲۱، مشکلات زيست‌محيطی جهان و آثار مخرب بر هم خوردن تعادل آب و هوايی در مناطق مختلف، آلودگی هوای شهرهای بزرگ، خشکسالی و چالش بين‌المللی طوفان ريزگردها و راهکارهای بين‌المللی در اين زمينه، تسهيل انتقال تکنولوژی‌های زيست‌محيطی و تبادل تجربيات بين دو کشور از ديگر موضوعات مورد گفت‌وگو در اين ديدار بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024