جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 04.03.2015, 8:49

آتنا فرقدانی اعتصاب غذای خود را شکست

وکیل آتنا فرقدانی، نقاش و فعال مدنی زندانی که پس از اعتصاب غذا در اعتراض به شرایط نگهداریش از روز هفتم اسفند ماه در بیمارستان بستری است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت عصر روز ۱۲ اسفند ماه قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با درخواست موکلش برای انتقال به بند زنان زندان اوین موافقت کرده است.

محمد مقیمی به کمپین گفت موکلش پس از شنیدن این دستور قضایی اعتصاب غذایش را شکسته است.

آقای مقیمی در خصوص وضعیت جسمی موکلش به کمپین گفت: «به دستور پزشکان متخصص فعلا باید خانم فرقدانی در بیمارستان بماند تا وضعیت کمی بهتر شود. به هرحال چیزی بیشتر از ۲۰ روز در اعتصاب بوده. بعد از آن با دستور قضایی به زندان اوین منتقل می شود.»

آتنا فرقدانی از روز ۲۰ بهمن ماه در اعتراض به نگهداریش در زندان قرچک ورامین که مبین عدم رعایت اصل تفکیک زندانیان سیاسی از غیر سیاسی است و باعث نگهداریش در کنار زندانیان با جرایم پر خطر می شود دست به اعتصاب غذای (تر) زد و خواستار انتقالش به بند زنان زندان اوین شد.

خانم فرقدانی روز هفتم اسفند ماه پس از وخیم شدن حالش از زندان به بیمارستان منتقل شد اما این زندانی از شکستن اعتصاب غذایش در بیمارستان و تزریق سرم همچنان خودداری کرد. ۶ روز پس از بستری شدن او در بیمارستان، قاضی صلواتی با انتقال او به بند زنان زندان اوین موافقت کرد.

آتنا فرقدانی، نقاش و فعال مدنی در تاریخ دوم شهریور ماه ۱۳۹۳ توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بند دو - الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ ۱۱ ابان ماه با قرار وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.

این فعال مدنی در روز هشتم دی ماه ویدیویی از خود منتشر کرد که در آن از هتک حرمت خود توسط ماموران زن زندان اوین در سلول انفرادیش سخن می گفت. این ویدیو در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت. او در این ویدیو گفت که ماموران زن در زمان بازجویی از سلولش او را مجبور کردند که لباس هایش را در بیاورد تا وی را مورد بازرسی بدنی قرار دهند که خانم فرقدانی امتناع کرده است. به گفته خانم فرقدانی در این ویدیو بازرسی بدنی از او با خشونت انجام شده است.

پس از انتشار این ویدیو، او روز ۲۰ دی ماه پس از احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به اتهام توهین و تبلیغ علیه نظام بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024