جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 28.01.2015, 22:25

دو فعال دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بازداشت شدند

زهرا خندان، روزنامه نگار و فعال دانشجویی، ظهر روز دوشنبه ۲۹ دی ماه توسط ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شد. خبرگزاری ایلنا با انتشار این خبر روز ۳۰ دی ماه نوشته است که از وضعیت این روزنامه نگار هیچ خبری در دست نیست و مکان بازداشت او نیز تاکنون نامعلوم است.

زهرا خندان، دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و روزنامه نگار، مدتی نیز در خبرگزاری ایلنا و روزنامه اعتماد فعالیت داشته است. خبرگزاری ایلنا در این خبر عنوان کرده که خانم خندان در دولت محمود احمدی نژاد به دلیل فعالیت دانشجویی برای مدتی از تحصیل محروم بوده است.

به گزارش برخی سایت ها، یک دانشجو دیگر به نام سها مرتضایی که او نیز از فعالان دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است در روز دوشنبه ۲۹ دی ماه در منزلش دستگیر شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، او در دولت محمود احمدی نژاد به مدت یک ترم از تحصیل محروم بوده است.

هنوز از علت بازداشت و مکان نگهداری این دو دانشجو اطلاعی در دست نیست. خبرگزاری هرانا در خبری عنوان کرده که به غیر از این دو دانشجو، تعداد دیگری از فعالان حقوق زنان نیز در روز ۲۹ دی ماه بازداشت شده اند. هرانا نوشته است که بازداشت این زنان در جهت ممانعت از برگزاری تجمعاتی در اعتراض به اسیدپاشی های اخیر بوده است.

پیش از این مهدیه گلرو به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی زنان در تاریخ اول آبان ماه دستگیر شد و در روز هفتم بهمن ۹۴ با تودیع وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. هنوز اتهامات او مشخص نشده است.  مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و زندانی سابق در دولت احمدی نژاد از تحصیل محروم شد و علیرغم درخواست های متعدد برای بازگشت به دانشگاه در دوران حسن روحانی با ادامه تحصیل او موافقت نشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024